Buskfyggaren
Sitter och funderar på ett multiverktyg. En dremel får man ge runt 1000kr för beroende på vilken modell man väljer, finns samtidigt t.ex. denna för 189kr! Inser att den inte kan vara fullt lika bra men är den praktiska skillnaden verkligen så stor?

Användningsområden som jag kan komma på på rak arm är; slipa skadade trälister, kapa trälister, slipa bort rost på bilen, kapa tunna aluminiumstavar, polering t.ex.

Clas Ohlsons Cocraft multiverktyg verkar f.ö. vara samma maskin som Biltemas.
 
S
Köpte en skräpcariant för 300kr på biltema, eftrr att den tredje lade av inom en vecka så fick jag pengarna tillbaks, gick in på kjell o co o köpte en dremmel med dremmels skivor, den tuffar på precis lika bra idag som för fem år sedan :)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vet inget om dem specifikt, men har haft en Black and Decker i 15 år som funkar kanon än, har inga fancy tillbehör, men fördelarna, kapskivor trissor och annat kör jag dyrare, lätt värt det då de håller mycket bättre.
Köra min mest till bilen så kapande i trånga utrymmen, polerat förgasare och sådana saker.

Sämsta med den är sladden som är en hårt plastsladd, stör mig varje gång, den drar i maskinen när man lägger den ifrån sig och sånt, lite kort också. Får bli byte till nåt smidigare när jag kommer ihåg det.
Inte det verktyg jag använder mest men den finns alltid till hands.
Stor risk att tappa bort småprylarna också så kolla på en med vettig låda där det får plats mer än bara maskinen.... eller köp en plastlåda vid sidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.