Jag har en tonåring som börjar bli i stort behov av en ny mobil. Men det verkar hopplöst att hitta en ny telefon med skärm under sex tum. (Vilket han helst inte vill ha och det är tveksamt om den ens går ner i hans fickor.) Alla mindre telefoner jag hittar är antingen lågprestandatelefoner eller så är det modeller som är lanserade för 2-3 år sedan där man kan förvänta sig att uppdateringar snart upphör. Förr fanns det ju åtminstone ett "active" segment med lite mindre skärmar och OK prestanda men det verkar också mer eller mindre ha upphört.

Jag letar efter en Androidmobil med skärm runt fem tum och pris upp till ca 4000-5000 kr. Det behövs ingen värstingprestanda, men den bör klara nya spel hyfsat. Förslag, någon...?
 

Bästa svaret

Lite dyrare än du tänkt men så får tonåringen en telefon som är riktigt bra och rimlig i storlek. Samsung s10e
 
Får man bara lite över 3 år service på en ny telefon, har haft min moto G4 sen 2016 och den ser inte ut att lägga av på ett bra tag ännu, men har inte nån aning om den får uppdateringar.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Får man bara lite över 3 år service på en ny telefon, har haft min moto G4 sen 2016 och den ser inte ut att lägga av på ett bra tag ännu, men har inte nån aning om den får uppdateringar.
den får inga mer uppdateringar om jag inte minns fel så är det väl två stora som Motorola lovar från den verionen som den släpptes med och det har väl kommit tre-fyra sen den släpptes
 
A arne skrev:
Lite dyrare än du tänkt men så får tonåringen en telefon som är riktigt bra och rimlig i storlek. Samsung s10e
Det slutade faktiskt med att det blev en sådan. Lite större och dyrare än önskat, men kändes som en ok kompromiss.
 
  • Gilla
arne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.