Inget svar på din fråga, men sök lite på forumet angående företaget som säljer klipparen. Inte helt positiva omdöme om man säger så.

Annars tycker jag den verkar dyr, mitt råd är att satsa på ett märkesnamn om du vill ha något som fungerar under längre tid.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Vill byta ut åkgräskliparen av känt märke,som havererar i regel efter 2 klippningar, så skälet är driftsäkerhet.
Bättre satsa på något beprövat märke med bra service.
 
Skulle själv aldrig köpa en oprövad kinaklippare och definitivt inte från outl1 som verkar vara ett riktigt skurkföretag när det blir problem.
 
  • Gilla
golfgreen och 1 till
  • Laddar…
VARNING!!! KÖP EJ!!
Har haft 2 nu o 2 har krånglat, fick en ny från Outl1.se efter 3 mån efter att jag skickat in på garanti.
Det va tack vare att DHL slarvat bort den i transporten på väg tillbaka.
Den första gick felfritt EN vecka den andra 2 veckor på hösten -18 och TRE veckor nu i vår.
Den första började uppträda konstigt genom att börja snurra o gå över tråden , sen la högra drivmotorn av.
Den andra körde igång klippmotorn när den fortfarande stod på laddning, och efter det så la motorn av helt.
Sammanlagt gick den andra 168 Tim, o den första kolla jag aldrig, men hälften av den andra skulle jag tro.
SUCK
Service från Outl1.se är löjlig i det närmaste obefintlig! 5 arb, dagar för att svara på mail, Besviken aldrig mera kund hos Outl.1
 
  • Gilla
Tompa26
  • Laddar…
Skinnolle Skinnolle skrev:
VARNING!!! KÖP EJ!!
Har haft 2 nu o 2 har krånglat, fick en ny från Outl1.se efter 3 mån efter att jag skickat in på garanti.
Det va tack vare att DHL slarvat bort den i transporten på väg tillbaka.
Den första gick felfritt EN vecka den andra 2 veckor på hösten -18 och TRE veckor nu i vår.
Den första började uppträda konstigt genom att börja snurra o gå över tråden , sen la högra drivmotorn av.
Den andra körde igång klippmotorn när den fortfarande stod på laddning, och efter det så la motorn av helt.
Sammanlagt gick den andra 168 Tim, o den första kolla jag aldrig, men hälften av den andra skulle jag tro.
SUCK
Service från Outl1.se är löjlig i det närmaste obefintlig! 5 arb, dagar för att svara på mail, Besviken aldrig mera kund hos Outl.1
Aldrig stött på sämre företag än Outl1.
 
  • Ledsen
Skinnolle
  • Laddar…
Nej det är nog svårt, Outl1 är på riktigt ett skojar företag.
Det vore kanske något för någon TV kanal att göra en granskning.
De har sina riktlinjer som går ut på att fördröja ärenden och få kunderna att tröttna.
Det funkade på mig iaf, suck
9900:- rakt i sjön.
 
  • Arg
  • Gilla
Scape och 1 till
  • Laddar…
Har för mig att Outl1 redan har figurerat i TV, kanske var det i Plus. Reportern kom inte i kontakt med företaget som omgärdades med staket.
Ser att dom (Outl1) nu pumpar ut reklam för sina klippare och refererar till testen i Aftonbladet. Trist för de kunder som går på deras marknadsföring.
 
  • Gilla
Tompa26
  • Laddar…
Skinnolle Skinnolle skrev:
Nej det är nog svårt, Outl1 är på riktigt ett skojar företag.
Det vore kanske något för någon TV kanal att göra en granskning.
De har sina riktlinjer som går ut på att fördröja ärenden och få kunderna att tröttna.
Det funkade på mig iaf, suck
9900:- rakt i sjön.
Dbot som säljer samma klippare hjälpte mig att få igång min Lyfco när Outlet1 vägrade.
 
  • Gilla
Skinnolle
  • Laddar…
Kanske jag kan få kontaktuppgifter till dem? Så kanske de kan hjälpa mig att få igång klipparen.
 
Det var 2018 , så har dem inte kvar, men tror hemsidan heter www.dbot.se
Uppfattade dem som 100% pålitliga då.
 
  • Gilla
Skinnolle
  • Laddar…
jag har ett pågående ärande hos ARN mot outl1 just om denna robotgräsklippare. köp aldrig något hos dom.. det e bara skräp allting, jag fick hem en trasig som dom vägrade byta ut. du får ingen hjälp sen när dom fått betalt. att komma i kontakt med dom är obefintligt.

gör rätt för dig och slipp mitt lidande.

finns ton vis med ärenden mot dom hos ARN

läs omdömen om butiken på tex prisjakt, trustpilot etc
 
  • Gilla
Tompa26 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.