Ok nu har jag iaf 3 veckors erfarenhet av denna pool själv om någon har funderingar!
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Och erfarenheten säger?
 
Jag har haft en något mindre i 5 månader, den är alltid 38 varm och den var kul i början, Det är tråkigt att bada själv så för många skulle nog en uppblåsbar fungera lika bra
 
-RB- -RB- skrev:
Och erfarenheten säger?
Bästa investeringen! Enkel installation och den här är lite djupare än många andra, ett par cm gör stor skillnad .
 
P Plutus skrev:
Jag har haft en något mindre i 5 månader, den är alltid 38 varm och den var kul i början, Det är tråkigt att bada själv så för många skulle nog en uppblåsbar fungera lika bra
Svårt att se hur en uppblåsbar funkar när det är -15 ute. Men visst, det finns alternativ. Det är just det om man köper för liten, då får man bada själv för att ingen mer får plats .
 
Hur är erfarenheten efter en vinter? Fortfarande nöjd med allt?
Hur håller sig vattenkvaliteten? Vad för rening använder du och hur ofta behövs vattnet bytas?
 
Ingen som har denna fast med kamin? För det är jag sugen på, att behöva elda gör det inte lika lätttillgängligt... och desto mer speciellt att bada! Men hur bra kvalitet håller eg dessa??
 
C crazytok skrev:
Ingen som har denna fast med kamin? För det är jag sugen på, att behöva elda gör det inte lika lätttillgängligt... och desto mer speciellt att bada! Men hur bra kvalitet håller eg dessa??

Vi har den med kamin sedan ca 6 år tillbaka i sommarstugan och tycker den är riktigt trevlig. Vi har även elvärmaren till men eftersom vi bara använder badet på sommaren och tycker det är lite charmigt att värma upp den med ved när vi vill bada använder vi bara kaminen. Tar ca 1.5h att komma upp 37 grader. Har testat även vintertid och det tog ca 3h att få upp värmen från 7-8 gradigt vatten till 37grader . Tunnan är isolerad med 10cm cellplast runtom.

Vedeldad badtunna på träterrass med havsutsikt, rökgasrör syns, sommarstugemiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vedeldad badtunna med isolering och tillhörande kamin installerad utomhus med skog och sjö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MVH

Daggen
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
APC APC skrev:
Bästa investeringen! Enkel installation och den här är lite djupare än många andra, ett par cm gör stor skillnad .
Har du några bilder på själva installationen du vill delge?
 
APC APC skrev:
Bästa investeringen! Enkel installation och den här är lite djupare än många andra, ett par cm gör stor skillnad .
Vi har precis beställt XL paketet med el. Tömmer du din på vintern? Kör du klorfritt? Filterbollar?
Tusen frågor, ska bli så spännande!
 
Också intresserad av xl... För barnen mest. Skulle de ha roligt i en sån här? 6, 8, 12 år gamla. Inte så objektiv fråga kanske...
 
Ni som kör large eller XL med elvärmare, tog ni 3 eller 6 kWh?
 
Sindbad Sindbad skrev:
Ni som kör large eller XL med elvärmare, tog ni 3 eller 6 kWh?
Har beställt med 6, får den nästa vecka!
 
  • Gilla
mosbricka86 och 1 till
  • Laddar…
Nu börjar bygget!
 
  • Byggmaterial på pall framför hus med påbörjad grävning i trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bakgård med en vit badtunna under installation och ett litet barn som leker nära ett grävt hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maleg och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.