Vi tittar själva på att bygga ett 1-plan på ungefär samma storlek, och jag har inte hittat något så stort hos Götenehus. Ritade de efter era idéer då? Det var en ordentlig skillnad i pris för er. Har ni kommit igång medd bygget och verkar det fungera bra?
 
Vi ritade från ett hus de hade men med en helt egen planlösning, skulle man visa de två husen idag skulle man inte tro de va samma.

Vi har kommit så långt att bygglov är klart och vårt tekniska samråd är bokat o än så länge verkar allt fungera.

Det enda negativa är att allt tar lång tid men så verkar de vara för alla husföretag då alla har mycket att göra.

Sedan får man alltid räkna med lite tillval mot de pris man först får!

//A




Salsta skrev:
Vi tittar själva på att bygga ett 1-plan på ungefär samma storlek, och jag har inte hittat något så stort hos Götenehus. Ritade de efter era idéer då? Det var en ordentlig skillnad i pris för er. Har ni kommit igång medd bygget och verkar det fungera bra?
 
Tack, lycka till med bygget! Vi har byggt förut så om vi bygger igen skulle det bli en andra resa, men förra gången var leverantören given, så det blir en utmaning att hitta någon som vill bygga vårt drömhus och sista hus (vilket är anledningen till att vi vill ha ett 1-plans). Verka vara få leverantörer som vill bygga 180 kvm 1-plans bara....
 
Vet att både trivselhus och götenehus bygger 180+ kvm utan problem, finns säkert fler aktörer som kan göra detta.
Lycka till med framtida bygge!
 
  • Gilla
Salsta
  • Laddar…
A AndreasS_123 skrev:
Hej Martin,

Jag inväntar de sisa ritningarna från Götenehus och när jag har dem hoppas jag kunna få en bättre syn på vad som skiljer. Tror i dagsläget att Trivselhus har räknat med några fler fönster men jämför vi komplett materialisation exkl grund skiljer det ca 600 000:- mellan dessa två. Jag kan som sagt inte se några markanta skillnader mellan dessa i materialval.

Återkommer då jag fått svar från Götenehus!


Mvh Andreas


Hej be om en tydlig offert av trivvselhus, dom är väldigt duktiga på att ha hemliga poster d ej redovisar, och som någon nämnt tidigare, få med alla tillvall innan kontraktskrivningen då det är ett jävla påslag med tillvalen efteråt.
Vi anlitade nästan Trivselhus. Först ritade de upp ett hus som stred mot detaljplanen och sedan ytterligare ett till som kostade likamkt men bottenplattan ca 30kvm mindre och flera delar försvann. När vi bad om en tydlg offer fick vi frågan " vad vi ska med det till". nu är magkänslan en annan minst sagt. Så nu kollar vi andra leverantörer., Har ni några tips i gruppen? vi har idag kontakt med eksjöhus, faluhus och ska även kontakta götenehus. vart får man bra skit för valutan ?
 
H
A AndreasS_123 skrev:
Hej
Valde bort Götehus för de skulle ha 120000 för att rita in balkong. Bara ritningen, frågade om han menade allvar, trodde jag missuppfattat med det hade jag inte.
Myresjöhus är motiverat mycket dyrare än de jag tittat på, bl.a. har de bara förstärkta gipsskivor iväggarna som standard.
 
Redigerat:
  • Gilla
TorparAnkan
  • Laddar…
H
Eksjöhus valde jag bort, deras konstruktionsritningar är hemliga! Sanslöst, man vill ju veta vad man köper.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.