Halloj,

10dec blev våran platta klar för utbyggnaden och i början på januari var tak samt vindduk uppe så det blev väderskyddat.

när det blev tätt så gick värmare samt avfuktare så mkt som möjligt som iaf drog upp graderna något.

golvvärmen kopplades in 15 mars så den har gått sedan dess.

Tycker ni man ska göra en mätning eller borde det vara fine, vi ska ha ångspärr samt parkett i en del och enbart klinker i hall.

Om det har någon betydelse så har luftfuktigheten legat runt 25% några månader i utbyggnaden.

Vad tror ni?
Om ni tycker man ska mäta fukten innan, skulle det vara möjligt och lägga klinkers i hallen redan nu?
Eftersom här ska det ju inte finnas någon ångspärr.

Tack för hjälp och tips ☺️
 
Mät. Det är riktigt trisst om det släpper sen. Är det en vanlig villaplatta lär den inte heller vara gjuten med någon vidare kvalité. Troligtvis krympsoppa med mycket vatten alt. SKB.

Klinkersen i hallen utan tätskikt kan du lägga. Använd gärna ett fix som klarar fukt. Jag hade mätt i badrummet om jag var du. Gissningsvis ligger du mellan 85-90% nånting. Vissa tätskikt klarar dock 90.
 
F falkn skrev:
Mät. Det är riktigt trisst om det släpper sen. Är det en vanlig villaplatta lär den inte heller vara gjuten med någon vidare kvalité. Troligtvis krympsoppa med mycket vatten alt. SKB.

Klinkersen i hallen utan tätskikt kan du lägga. Använd gärna ett fix som klarar fukt. Jag hade mätt i badrummet om jag var du. Gissningsvis ligger du mellan 85-90% nånting. Vissa tätskikt klarar dock 90.
Utbyggnaden är hall, sovrum samt garderob så blir plast under parketten i allt förutom hall.
Något tips på var man kan få tag på en mätare?
 
På jobbet kör jag Testo 605. Finns att köpa på Nordtec.se och kostar runt en tusenlapp ex. moms. Sen behöver du dock lite andra tillbehör också. Enklast och billigast för dig blir att ta ut en konsult.
 
F falkn skrev:
På jobbet kör jag Testo 605. Finns att köpa på Nordtec.se och kostar runt en tusenlapp ex. moms. Sen behöver du dock lite andra tillbehör också. Enklast och billigast för dig blir att ta ut en konsult.
Okey är nog enklast så. Något tips på firma i sthlm området? Sökt på Google men hittar väll mest bolag som tar större projekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.