Sittställning
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Plejd vad? Plejd DIM-01? Har du kollat att en sådan kan dimra det antal LED du vill ha av detta fabrikat?
Aa precis den modellen!
Har inte kollat på det än faktiskt. Har inte valt spottar än heller.

Får se närmre hur det blir när han kommer sista gången efter att jag har gipsat och slipat klart.


Men tack för alla tips!
 
Sittställning
B bomm skrev:
Dessa är billiga och gjorda för att ansluta med slang.

Finns i sexpack för ca:1700kr

[länk]

Finns även tiltbara.
Humant pris


Jag tänkte på en annan sak, dim 01 klarar upp till 300 watt så det borde vara lugnt så länge den givna lasten är under det ? Vet inte hur elektrikern har räknat men jag skulle tro han räknat rätt för att ha. Har köpt 7 ST enheter ..

Köket har 3 zoner typ, bänkbelysning, fönster och dowlights

Vardagsrum 3 zoner, matbord, dowlights och fönster

Hall 1 zon, dowlights

Ingen zon överstiger ju ens 100watt
 
Sittställning Forlowt skrev:
Humant pris


Jag tänkte på en annan sak, dim 01 klarar upp till 300 watt så det borde vara lugnt så länge den givna lasten är under det ? Vet inte hur elektrikern har räknat men jag skulle tro han räknat rätt för att ha. Har köpt 7 ST enheter ..

Köket har 3 zoner typ, bänkbelysning, fönster och dowlights

Vardagsrum 3 zoner, matbord, dowlights och fönster

Hall 1 zon, dowlights

Ingen zon överstiger ju ens 100watt
hur gick det?
 
Sittställning
A andost skrev:
hur gick det?
Halloj!

Jodå elektriker fixade ett riktigt sjysst pris på https://designlight.nu/catalog/products/mpt-306mw

30st 5500kr.

Han köpte en sån här värmetålig "sleeve" att sätta på Fq kabeln. Den sticker liksom in i flexröret och kläms fast i den kabel dosan eller va man ska kalla den.

Blev dim-01 över allt ! En jävla dyr historia men väl värt det det fungerar långt över förväntan!

Något speciellt du undra över annars ?
 
  • Gilla
andost
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Halloj!

Jodå elektriker fixade ett riktigt sjysst pris på [länk]

30st 5500kr.

Något speciellt du undra över annars ?
Hur många spots har du på varje drivdon, och hur många drivdon på varje DIM-01? Hur många DIM-01 resp drivdon på en 10A- säkring?
 
Sittställning
A andost skrev:
Hur många spots har du på varje drivdon, och hur många drivdon på varje DIM-01? Hur många DIM-01 resp drivdon på en 10A- säkring?
Ojj Det har jag inte ritkigt koll på.. vilka grupper osv i centralen är jag inte så hemma på. Vi bytte central när vi ändå var igång ni ..

Ska försöka svara på din fråga bäst jag kan.

7 ST spot inhall på 1x dim 01
14 st spot vardagsrummer 1x dim 01
7st kök 1x dim 01
Exskt hur många 10amp säkringar som har hand om allt detta vet jag ej men åtminstone 2 ST för det hade vi innan vi byta central och vi har inte gjort så stora förändringar.

Allt är inte uppe än för att vi har prioriterat annat sen köket kom på plats och vi kan leva normalt igen
 
  • Gilla
andost
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.