Jag letade runt rätt länge på nätet och hittade bara i akryl.
Då var det badkar i den L-form som du ritat in jag letade efter.
 
Kan flika in lite där.

En polare satte in svedbergs z1700 tror jag det heter som är ett dusch badkar när de renoverade ena badrummet. Enligt honom så är kvalitén bra på det karet och det är inga konstigheter alls att duscha i (y) dusch utrymmet är 90x90cm så det är som en normalstor dusch :)
 
Har ni startat med badrumsrenoveringen?
 
GreenYoda
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Angående badkar. Vi tänkte utanför boxen när vi gjorde om och kastade ut badkaret. Bästa vi gjort. Drog ned vattenförbrukningen ordentligt och 9 gånger av tio så är det 9 gånger lättare att kliva i och ur duschen. Fundera på det...
Oh, jag som är så ledsen över att tidigare ägare kastat ut badkar och gjort dusch i båda badrummen....Det där är verkligen en smaksak! Plus att badkar kan användas till så grymt mycket mer än bad. Växtbad, mattvätt etc.
 
En mycket försummad tråd detta! Precis som alla skrev var det inte lätt att får något gjort med en nyfödd och en treåring hemma. Vi har väl inte riktigt prioriterat det heller. Men det var nog bra, nu har vi bott in oss i snart ett år och vet vad som funkar och vad som bör ändras. En fördel med att vara föräldraledig i kombination med coronaeländet är att man plötsligt fick massa tid att fixa hemma.

Nu är vi relativt klara med köket iaf. Det fattas fönsterbräde, lite liststumpar, lampor och ett par passbitar kring kylen.

Innan:
Kök före renovering med vita skåpluckor och brunt golv, oorganiserat och behov av uppdatering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök före renovering med gammalt golv, vita kylskåp och brunt skafferi utan handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en vit golvlist vid ett mörkt trägolv med en rosa vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu:
Renoverat kök med grå skåpluckor, vita kakelväggar, schackrutigt golv och gröna växtmotiv på tapeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med nya vita luckor, handtag, LED-belysning, rutigt golv och tapeter med bladmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har sprutmålat luckorna och bytt handtag, satt in led-belysning, lagt nytt golv, målat tak, tapetserat, satt in nytt skafferi och skåp ovanför kyl/frys och bytt alla foder och lister. Det var ett kul projekt för två noobs!
 
  • Gilla
SvanteC och 8 till
  • Laddar…
oscarwww oscarwww skrev:
Har ni startat med badrumsrenoveringen?
Oj, missade detta. Jo, nu är det äntligen igång. Vi höll på att mecka med byggarna om vad som skall ingå och vad det borde kosta utöver vad försäkringsbolaget står för. Det skall bli klart nästa vecka är tanken, efter två månader med gästtoa och duschkabin i tvättstugan. Funkar rätt bra iofs. Det blir inget spektakulärt, men väldigt mycket fräschare än det gamla badrummet.
 
  • Gilla
Messelt
  • Laddar…
A arasmus skrev:
En mycket försummad tråd detta! Precis som alla skrev var det inte lätt att får något gjort med en nyfödd och en treåring hemma. Vi har väl inte riktigt prioriterat det heller. Men det var nog bra, nu har vi bott in oss i snart ett år och vet vad som funkar och vad som bör ändras. En fördel med att vara föräldraledig i kombination med coronaeländet är att man plötsligt fick massa tid att fixa hemma.

Nu är vi relativt klara med köket iaf. Det fattas fönsterbräde, lite liststumpar, lampor och ett par passbitar kring kylen.

Innan:
[bild] [bild] [bild]

Nu:
[bild] [bild]

Vi har sprutmålat luckorna och bytt handtag, satt in led-belysning, lagt nytt golv, målat tak, tapetserat, satt in nytt skafferi och skåp ovanför kyl/frys och bytt alla foder och lister. Det var ett kul projekt för två noobs!
Snyggt. Vad heter färgen och sprayen ni använde till luckorna? Körde ni vidhäft eller slipning innan?
 
oscarwww oscarwww skrev:
Snyggt. Vad heter färgen och sprayen ni använde till luckorna? Körde ni vidhäft eller slipning innan?
Det är Jotun Lady Nordic Breeze. Vi slipade och grundmålade innan, mest för att få baksidorna vita. Luckorna med glas hade lackat trä och dem målade vi med spärrfärg först. Jag hade aldrig sprutmålat innan, men det var lätt och roligt och gav väldigt bra resultat. Jag lärde mig halvvägs igenom att man skall späda mer än man tror och hålla munstycket närmare och mer stilla än man tror.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Fadai
Köket är jättefint! Vad är golvet i för material?
 
Tack! Det är linoleum. Marmoleum Click mer bestämt.
 
Så, då var det vattenskadade badrummet klart! Det ser väl egentligen ut typ som innan, men skönt att slippa oroa sig för att skadan förvärras varje gång det kommer lite vatten på golvet. Även fungerande golvvärme, inbyggda rör och handdukstork var välkommet :)

Innan
Renoverat badrum med kakelväggar, badkar, golvvärme och dusch, sett genom en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med vita kakelväggar, toalett och handfat med skåp, terrakottafärgat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivet och vattenskadat badrumsgolv med blottad isolering och trasiga kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter
Renoverat badrum med badkar, frostade fönster och vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med klinkergolv, vit handfatkommod, rund spegel, toalett och frostade fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med vit kakel, modern duschkabin och schampooflaska på kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A arasmus skrev:
Så, då var det vattenskadade badrummet klart! Det ser väl egentligen ut typ som innan,"

Haha. Japp. Ingen skillnad alls ;)
Blev ju ett rätt stort lyft i och ljusare. Det där håller ju 20 år till.
 
Äntligen är sommaren slut så man kan börja fixa hemma lite :) Vi betar av rum efter rum och nu var det hallens tur. Vi har rivit pizzavalvet, tagit bort en radiator och flyttat ett uttag, lagt golv, satt nya lister och foder, tapetserat och målat tak, lister och dörrar.

Innan:
Renoverad hall före färdigställande med ljust golv, borttagen radiator och svart ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprocess i hall med golvbyte och förbättrad vägg där ett eluttag har flyttats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Före-bild av en hall med bågformat valv, trägolv, och vita tomma väggar med synliga kablar och märkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu:
Renoverad hall med nytt schackrutigt golv, tapetserade väggar och vitmålade tak och lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Har inte sett denna tråd förut, och nu är ni ju redan klara i köket, men jag hade skrikit "Byt fönster i köket" om jag sett det från början.
Högre fönster som går längre ner.
Vad var tanken när de byggde husen med den fönsterplaceringen, är det nått utanför ?? Ser ju inte klokt ut (i mina ögon)

Ni har gjort fint i hallen, kul med lite färg.
 
Fulkemisten
A arasmus skrev:
Äntligen är sommaren slut så man kan börja fixa hemma lite
Jag förstår inte den här meningen... :crysmile::crysmile::crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.