Hej,

Hjälper en vän med balkongen.
Håller på att borsta bort gammal lös färg med en metallborste som sätts i borrmaskin/skruvdragare.
Ska sen måla om, men vilken sorts färg ska man använda?

Går det att spraya med denna?
https://www.bauhaus.se/sprayfarg-dupli-color-platinum-halvmatt-trafikbla-400ml
Balkongvy med nedslipad plåtvägg där gammal färg har borstats bort, redo för ommålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tack på förhand
 
Redigerat:
Ingen som vet eller har tips om sprayburken funkar?
Alltså ingen grundfärg, primer eller annat kommer användas.

Tack på förhand
 
Jag skulle målat med pensel iaf. En vindpust och färgen är på väggen eller fönstret istället för på plåten.
 
Jag har använt denna till både fönsterbleck och en garageport och rekommenderar den. Två strykningar täcker bra och krävs ingen separat grund eller primer. Ser ut som nytt efter ett par år i alla fall.

Burk med Beckers Metallgrund & Täck färg anbefallen för fönsterbleck och garageportar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Jag har använt denna till både fönsterbleck och en garageport och rekommenderar den. Två strykningar täcker bra och krävs ingen separat grund eller primer. Ser ut som nytt efter ett par år i alla fall.

[bild]
Kommer den täcka det blå färgen som är på nu, som vi inte kommer få bort till 100%?

Tack på förhand
 
Ja det kommer täcka.
 
Hammerite har bra metallfärger
 
Räcker en burk till det lilla balkongen, ca 4kvm och 2 strykningar?

Och är det ok att måla nu, när det är ca 10 grader ute eller ska man vänta till lite varmare väder?

Tack på förhand
 
Sök på färgen så hittar du produktblad med både färgåtgång och temperaturförhållanden.
 
Är det lackpensel som ska användas eller fasadpensel?
Ska man köra på en bred eller små pensel?

Tack på förhand
 
Jag har använt en fasadpensel av hyfsad kvalitet och 50 mm bredd när jag jobbat med denna färgen. Men det är väl lite smaksak vad man gillar också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.