Hejsan
Jag hittade en "Poolrobot Swim & Fun Flipper" för ett bra pris på bla byggahemma, men jag hittar inga omdömen om den. Tänkte höra om det är nån här som har en åsikt?
Den ska isf snurra runt i en 4x8 pool
Tack på förhand
 
Vi testade en liknande och köpte en ordentlig robot istället ....
 
Tack för svar, och förlåt för följdfråga:)
Funkade den inge bra? Jag e bara ute efter att den suger upp löst skräp, den behöver inte putsa liner osv
 
Den hoppade omkring men var inte speciellt effektiv. Dessutom då den behöver mycket tid är breddavloppet blockerad så ingen rensning av flytande skräp görs undertiden.
 
Väcker liv i denna gamla tråd.
Vi har en 4x8m pool med trappa. Har nog bra läge för jag behöver bara dammsuga manuellt 1gång per månad. Någon annan som har erfarenhet av Swim & fun frisbee FX2?
 
  • Gilla
Freddan122
  • Laddar…
Ingen som testat?
 
  • Gilla
Robban1234
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Den hoppade omkring men var inte speciellt effektiv. Dessutom då den behöver mycket tid är breddavloppet blockerad så ingen rensning av flytande skräp görs undertiden.
Varför ska brädavloppet vara blockerat när den dammsuger?
 
R Robban1234 skrev:
Varför ska brädavloppet vara blockerat när den dammsuger?
Den pluggas in på bräddavloppet som en dammsugare och då är det blockerat för flytande skräp under tiden den hoppar runt på botten.
 
T
Vet inte hur denna fungerar men dammsugare som ska kopplas via brädavlopp brukar inte fungera så bra.
Dels får du allt skräp i sandfiltret men framför allt så brukar slangen bråka så den tar tjuvluft och lossnar.
Slangen blir också ganska tung när den är vattenfylld så den behöver vara rätt stark för att röra sig över hela botten med den efter. Tänk också på att den kan vara för lätt så när cirkulationen är igång så kommer den stå och hoppa i ett hörn.
Blir bökigt och tar tid så man drar sig för att använda den tillslut.

Jag har kört denna i två säsonger https://www.folkpool.se/produkter/p...poolrobotar-elektriska/poolrobot-manga-x.html.

Hyffsat billig.
Helt trådlös, kan gå under solfolien, bara ladda upp och slänga i.
Väldigt enkel att tömma.
Fungerar bra, jag är nöjd med resultatet av det den får upp tom sand.

Har dock hänt i början att den går in i väggen för lätt så flapparna inte slår över och byter håll och fastnar men har efter justeringar fått den att fungera nästan perfekt. Men man får kolla till den då och då vilket är ett minus.
 
Missade att den går via brädavloppet eftersom den fanns online under elektriska poolrobotar. Får fundera vidare. Tycker 4kkr är lite mycket för det lilla skräp vi har och den tidsinsats jag måste göra årligen.
 
  • Gilla
enered
  • Laddar…
T Thörre skrev:
Vet inte hur denna fungerar men dammsugare som ska kopplas via brädavlopp brukar inte fungera så bra.
Dels får du allt skräp i sandfiltret men framför allt så brukar slangen bråka så den tar tjuvluft och lossnar.
Slangen blir också ganska tung när den är vattenfylld så den behöver vara rätt stark för att röra sig över hela botten med den efter. Tänk också på att den kan vara för lätt så när cirkulationen är igång så kommer den stå och hoppa i ett hörn.
Blir bökigt och tar tid så man drar sig för att använda den tillslut.

Jag har kört denna i två säsonger [länk].

Hyffsat billig.
Helt trådlös, kan gå under solfolien, bara ladda upp och slänga i.
Väldigt enkel att tömma.
Fungerar bra, jag är nöjd med resultatet av det den får upp tom sand.

Har dock hänt i början att den går in i väggen för lätt så flapparna inte slår över och byter håll och fastnar men har efter justeringar fått den att fungera nästan perfekt. Men man får kolla till den då och då vilket är ett minus.
Hej
Hoppas du ser detta, även om ditt svar är för ett år sedan
Jag köpte en frisbee poolrobot nu. Men den stannar vid väggen. Du skriver du justerade flapperna så din fungerar nu.
Hur justerade du dom ?
Min pool är av glasfiber och 9x3,5m avlång.
 
Min FX2 fungerar perfekt hittills utan modifieringar. Laddaren var dock defekt redan i kartongen. Swim & Fun i Danmark skickade en ny direkt. Nu laddar den som den ska och poolroboten funkar bra i vår pool som är 4x8 m.
 
T
cejanso cejanso skrev:
Hej
Hoppas du ser detta, även om ditt svar är för ett år sedan
Jag köpte en frisbee poolrobot nu. Men den stannar vid väggen. Du skriver du justerade flapperna så din fungerar nu.
Hur justerade du dom ?
Min pool är av glasfiber och 9x3,5m avlång.
Nu gjorde jag det.
På min så är det en flärp på sidan som slår över när den går in i väggen. Vad jag gjorde var att binda ett nylonsnöre i översta hålet på själva flärpen och sen band jag fast ett större flöte i andra ändan. Viktigt att snöret inte är längre än att flötet är under vattenytan.

Vad som händer då är att när roboten slår i väggen och flärpen inte åker upp så kommer flötet flyta fram och lyfta flärpen så den slår runt. Efter detta så har den inte fastnat en gång hittills.

Kan ta en bild på det om du vill.
 
T Thörre skrev:
Nu gjorde jag det.
På min så är det en flärp på sidan som slår över när den går in i väggen. Vad jag gjorde var att binda ett nylonsnöre i översta hålet på själva flärpen och sen band jag fast ett större flöte i andra ändan. Viktigt att snöret inte är längre än att flötet är under vattenytan.

Vad som händer då är att när roboten slår i väggen och flärpen inte åker upp så kommer flötet flyta fram och lyfta flärpen så den slår runt. Efter detta så har den inte fastnat en gång hittills.

Kan ta en bild på det om du vill.
Gärna bild. Roboten verkar intressant och jag är för dum för att förstå beskrivningen.
 
T
Hep Hep skrev:
Gärna bild. Roboten verkar intressant och jag är för dum för att förstå beskrivningen.
Elektrisk handhållen ångstation för kläder med sladd och vattenreservoar på en mörk textilmatta
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.