Hur slutade det hela med köket, fick du bära upp det själv? antar att du begärde prisavdrag isåfall.
 
@henrik
Oseriöst beskrev den känsla som kom med offerten. Min tolkning var att de inte ville ha jobbet och prissatte allt dubbelt så dyrt.

Jag tycker även det är tvärt emot mina förväntningar av IKEA där en av grundpelarna är att det är prisvärt.

Din andra fråga är off topic.

@Mathias
Tack, du har fattat

@jope
Allt var beställt och det fanns tyvärr ett tight tidsschema som gjorde att vi behövde köket på avtalad tid. Håller annars med dig.

@Andy
Vi fick lägga vår kväll på att bära själva. Långt från optimalt för oss som var oförberedda och utan barnpassning.
IKEA gick med på att dra av 500 spänn utav 1600. På plats i telefon sa de ”vi kan inte tvinga dom att bära”.
 
När jag bytte kök hos dottern ville jag få köksdelarna fördelade i hall och kök.
Fick svaret att man bara ställer på en plats.
Med ett stort leende blev svaret i köket, men om du vill kan ni ställa vissa delar i hallen som är på vägen till köket, bl.a. skivor och högskåp. Var sedan inga problem att få det placerat hur jag önskade :D
 
  • Haha
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 3 till
  • Laddar…
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Låter som ungefär 100% för mycket. 25-30000 känns rimligt i arbetskostnad.
Helt riktigt jag betalade ca 30k i arbetskostnad för mitt kök som var snarlikt

Men det behövs ju
Snickare
Elektriker
Rörläggare
Eventuellt plåtslagare för köksfläkten
Mm
Men som kund så är det ju självklart bra att göra så mycket som möjligt själv
Tex riva ur allt samt köra bort det.
 
AndersPS AndersPS skrev:
Har byggt 3-4 IKEA kök och visst har det saknats delar vid något tillfälle. Men aldrig i paketen, utan det har berott på att vi inte köpt allt som vi egentligen behövde. Just det, vi ska ju ha prylen X där, det glömde vi. Snarare så att det ibland ligger någon detalj för mycket i paketen.
JA och det är det Värsta ;) ;)
Fan när man står där med en skruv förmycket och funderar vart den skall sita ;)
 
C cwikdahl skrev:
Hej!

Har äntligen fått offert på montering av ett Ikeakök från PEAB och undrar om det verkar rimligt. Köket kostar 50k inkl. vitvaror ex. kyl/frys. Bifogat bild.

[bild]

Arbetskostnaden jag fått för montering av detta, inkl. vvs, el och kakling är 64k, plus 10k i ytterligare material. Jag tycker detta låter dyrt! Det innebär ju runt 100 arbetstimmar. Är det verkligen rimligt? River och lägger golv gör jag själv.

Tänker ta hit Puustelli också för en offert. Vet att det förmodligen blir dyrare, men jag har verkligen inget att jämföra med. Uppskattar lite input från er!

Mvh,
Claes
Min kompis byggde kök i egen regi och enbart material, inkl kyl, frys spis, skåp, hyllor, kakel, och fläkt gick på runt 110 KSEK, Det var för ca 10 år sedan, så jag tycker det låter rimligt med 74 KSEK för allt inklusive material och arbete och moms. Det är väl ROT-avdrag bortdraget kan jag tänka, annars låter det väldigt billigt..
 
Råkat ut för en kund som hade tittat ut ett Ikeakök och fått pris från PEAB på 200000:- för att göra jobbet med utgivning/bortforsling/montering/golvläggning/el/vvs/måleri...
De ställde dessutom en massa märkliga krav på att det skulle finnas kolsyrat vatten att tillgå dagligen samt kaffebryggare, micro och en del andra lustiga krav som jag faktiskt inte minns idag.

Det slutade med ett kök från HTH GörDetSjälv istället för samma pengar och en arbetskostnad på 120000:- istället för kunden och då sticker jag inte under stol med att vi tjänade ganska bra på det jobbet ändå.
Dock fanns det vissa anledningar till att vi ville tjäna lite extra om vi skulle ta oss an jobbet vilka inte behöver nämnas här, så möjligheten finns ju att Peab inte alls kunde tänka sig göra jobbet och därför överdrev prissättningen riktigt ordentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.