Det bör vara plusgrader både i luften och på materialet du behandlar.

Efter att ha testat Grön fri är jag helt såld. Jag har nu massor av idéer där jag vill prova produkten ytterligare. Ett fint paket från Byggahus.se och Jape skulle få fart på experimenten.
 
"Det bör vara plusgrader både i luften och på materialet du behandlar."

Hade vart ett fint tillskott hemma hos mig och min sambo när rustkassan tryter. Nu står vi redo för vår första riktiga sommar i vårt första hus.
Ett hus från 50-talet där en del beläggningar bör åtgärdas, helst igår :)
 
Plusgrader ska det vara både på luft och produkten.
vi har precis köpt ett parhus och enligt besiktningsmannen måste taket rengöras så fort som möjligt. Jag tänkte Leta efter en produkt här på webbsidan och jag tror att jag har hittat den bästa.
Anoosh!
 
Plusgrader bör det vara för att använda grön fri.
Nytt tak på alla byggnader för fem år sedan och börjar nu märka en del beläggningar så det skulle vara mumma att lägga på grön fri nu under våren.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn Grön-Fri och få en friskare utemiljö i sommar
[bild]

Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri som räcker till ca 250 kvm, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.
Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vid vilken temperatur är det bäst att använda Grön-Fri?
Svaret hittar du här: Jape.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Jape Produkter. Vi tackar Jape Produkter för att de sponsrar den här tävlingen.
Grön-Fri används bäst vid plusgrader, i luften så väl som på materialet
Har ett enkelkupigt tegeltak som jag tycker mycket om. Men snyggast är det när det är algfritt och det fixar Grön-Fri.
 
Vi behandling med Grön-Fri skall luft och material ha plusgrader !

Vi har ett normastort hus på Västkusten som fick nytt tegelrött taktegel för ca.10 år sedan, nu har den fina tegelröda lystern på takteglet försvunnit och ersatts av en grå-grön beläggning som speciellt under denna milda och blöta vinter har accelererat , en behandling med Grön-Fri hade uppmuntrat både husägare och huset :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn Grön-Fri och få en friskare utemiljö i sommar
[bild]

Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri som räcker till ca 250 kvm, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.
Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vid vilken temperatur är det bäst att använda Grön-Fri?
Svaret hittar du här: Jape.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Jape Produkter. Vi tackar Jape Produkter för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: det ska vara plusgrader iluften och på materialet.
Har lovat, i ett svagt ögonblick, att jag ska skura altanen åt en kompis. Med Grön Fri skulle jobbet gå som en dans!
 
Det bör vara plusgrader i luften och på det som ska göras rent.
Bara för att jag är mossig behöver inte min omgivning vara det :sick::p Hoppas hoppas
 
Svar på frågan: Grön-Fri används bäst vid plusgrader, i luften så väl som på materialet.

Min motivering är att våra grannar har enorma bruna fula träd som gör allt på norrsidan av vårt hus grönt. Det vore underbart om man kunde spreja på detta så allt försvinner och stannars vitt och fint.
Eftersom grannen inte är så sugen på att såga ner sina fula träd så är Grön-Fri ett perfekt alternativ som gör oss båda glada.
Mvh, Bruna norrsidan
 
Används vid plusgrader.

Grönt är skönt i de flesta fall, men gröna alger på min vägg stopp o belägg.
 
Grön-Fri används bäst vid plusgrader, i luften så väl som på materialet.
Tvättade altanen igår och tittade upp på taket när jag höll på. Då insåg jag att det är nog dags även för de högre nivåerna.
 
Det går bra att använda så länge det är plusgrader ute.

Vi är ganska nyinflyttade i vårt hus och har efter denna vinter upptäckt många platser som är i stort behov av en Grön-fri behandling. Altantak, hängrännor och stenplattor som har mängder med alger och lavar. Utsidan behöver med andra ord en rejäl genomgång då det inte är gjort på många år.
 
Rackartekla
Det bör vara plusgrader både i luften och på materialet man behandlar.
Jag hade behövt GrönFri till vårt långa staket ( flera 100 m) som är helt grönt. Även stenplattorna hade behövt en omgång.


Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn Grön-Fri och få en friskare utemiljö i sommar
[bild]

Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri som räcker till ca 250 kvm, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.
Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vid vilken temperatur är det bäst att använda Grön-Fri?
Svaret hittar du här: Jape.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Jape Produkter. Vi tackar Jape Produkter för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: "Det bör vara plusgrader både i luften och på materialet du behandlar."

Efter en regnig vinter och besöksförbud från stadsbor kommer vår sommarstuga antagligen ha grönt trädäck när vi väl får åka dit. Och grönt staket/plank. Och i värsta fall även grönt hus.
 
Svaret är : Det bör vara plusgrader både i luften och på materialet du behandlar.

Motivering:

I november köpte vi ett rött tegelhus med vita detaljer. Vårt älskade hus är tyvärr också ett ganska grönt hus då tidigare ägare låtit där vara enorm påväxt från alla olika typer av klätterväxter. Dessa jobbar vi nu med att få bort från fasaden för att återställa både det röda teglet till en växtfri tegelyta men även de vita detaljerna. Som grädde på moset så har vi över åtta meter från marken till högsta punkten på huset på ena sidan

Bjuder på ett par bilder på vår grönska:
Tegelvägg och vitmålade husdetaljer med påväxt av gröna växter och mossa. Tegelhus med påväxt av klätterväxter och gröna växter framför huset ovanför ett blommande blåstjärnefält. Röda tegelväggar med vita detaljer på ett hus, delvis täckta av mörka fläckar från klätterväxter under vitmålad taköverhäng. Smutsiga betongplattor och en betongmur med påväxt nära ett rött tegelhus med vita detaljer och en vit dörr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.