Hej,

jag håller på att planera hur jag ska installera min Gardena , jag har fastnat lite i hur jag ska göra vid min plattgång. Den är inramad med kantsten, så jag måste på nått sått igenom eller under dem. Min första tanke är att plocka upp plattorna där jag behöver, sedan borra mig igenom kantstenen pga att den är 15 cm djup.
Min rädsla runt detta är att med de naturliga rörelserna i marken så kommer gränskabeln att nötas sönder med tiden?

Samt, vad tror ni om planerad dragning annars?

Plattorna
Trädgårdsväg med plattor och kantsten vid en gräsmatta och en kruka med en växt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skiss över trädgård med planerad kabeldragning för Gardena robotgräsklippare kring plattgång och uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dra kablarna genom VP-rör inom det aktuella området.Då lär de hålla så länge som klipparen håller.
 
E etompau skrev:
Dra kablarna genom VP-rör inom det aktuella området.Då lär de hålla så länge som klipparen håller.
Ja, tänkte det först med, Men VP rör finns ju som minst i 16mm, blir ett jäkla borrande? finns där verkligen inte rör som är mer passande?
 
Det kan funka om du drar kabeln under kantstenen.
 
E etompau skrev:
Det kan funka om du drar kabeln under kantstenen.
Hittade 10mm vp rör hos elektrikern, nu ligger de i marken och imorgon ska jag börja dra kabel!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.