Hej. Flyttade in i ett hus för precis 1 år sedan. Och på framsidan av huset så har vi 3st stuprör som går från tak mot mark och möter rören som går ned i backen till dagvatten systemet. Dom 3 rören som går ned i backen är alltid fulla av vatten. Har även ett fjärde rör som går ned i backen vid husknuten därefter kommer brunnen. Men det sista röret är tomt och är kopplat direkt till brunnen. Då var min tanke att det var stopp. Så har kört med rensband mellan rör 3-4 men inte hittat något stopp. När jag pratade med mäklaren så sa han att vi måste hitta felet själva först innan vi kan gå vidare. Så jag grävde upp vid rör 3 och märkte att det sitter en plugg i röret som som antagligen skall gå till sista röret. Rör 1 och 2 går till rör 3 där jag grävt upp men syns ej på bilden. Och den gula slangen som går till rör 4 ligger ca 30cm högre upp än där pluggen sitter. Varför har man gjort såhär ? Och hur skall man gå vidare ? Skall mäklaren ta över eller ska man koppla in den gula slangen ? Såg även ett datum på röret men vet ju inte om det stämmer. Men förra ägaren rev den befintliga altanen som stod där och planerade om tomten för något år sedan. Tacksam för svar
 
  • Uppgrävd grop vid huskant där ett stuprör och en gul slang går ned i marken, med en synlig plugg i det orangea röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppgrävd mark med ett stuprör och synlig plugg i röret samt en gul slang i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett brunaktigt rör med en datummärkning, grävd jord i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lite rörigt beskrivet, kan du inte göra en översiktsbild? Det gula röret är en elslang och ska inte vara en del av dagvattnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.