MDF verkar vara det vanligaste, ju tjockare detso bättre.
Jag har själv bra erfarenheter av toppskiva i MDF.
 
Tack Stefflo och jac!

Såg via länken att de ju säljer en färdigborrad skiva i HDF. Kan tänka mig att det ger ytterligare stabilitet och hållbarhet?
 
Tack, Robin!

Det är ju också ett visst nöje att snickra lite själv... Jag skickade iväg denna fråga även till Axminster för att höra vad dom säger.
 
B BORNER skrev:
Tack, Robin!

Det är ju också ett visst nöje att snickra lite själv... Jag skickade iväg denna fråga även till Axminster för att höra vad dom säger.
Fick nu svar från Axminster. De skriver att deras främsta rekommendation är en Valchromatskiva i tjocklek mellan 16 och 19 mm.
 
Bart Bart skrev:
Min fungerar utmärkt fortfarande.
[länk]
Fantastiskt! (y)
Väldigt intressant! Vad är det för tjocklek på MDF-skivan? Har du även någon skiva under denna? Vad är det för mått på MDF-delen?
 
Jag kör med 22 mm MDF. Ingen skiva under. Dock en regel mitt på mellan långsidorna för att stötta.

Om du använder Sketchup finns det en ritning sist i tråden nånstans. Jag har ändrat länken några gånger så de två första länkarna gäller inte.

måtten är anpassade efter att jag precis ska få plats med en fullstor skiva och kunna kapa ned med sänksågen.
 
I princip kan du anpassa skivan till vilken storlek du vill. Med eller utan sarg mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.