Hej!

Har efter jag flyttade in i min lägenhet upptäckt ett stort hål i ena garderoben, i det övre skåpet som man i princip aldrig använder. I hålet skymtar någon form av rör, ser ut som en vattenledning. Har sedan jag flyttade in renoverat hela lägenheten bortsett toaletten och hallen, i hallen målade jag enbart om luckorna till garderoberna och jag är nästan säker på att detta hål inte fanns då. Hur som helst så undrar jag om det är något som jag behöver stå för eller om det är BRF som ska stå för detta? Hålet verkar vara betydligt större än på bild och gå ner bakom OSB-skivan, rädd för att råttor eller annat mög ska tränga sig in där, dom har varit här med fuktmätare och det är torrt. Vad hade ni rekommenderat att göra? Är det något som kommer falla på mig? Verkar vara lagat tidigare men dålig då det ej ser ut att vara förstärkt med nät eller dylikt, bifogar bilder.
 
  • Stort hål i garderobens övre skåp som exponerar vattenledningsrör och en oskyddad öppning i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stort hål i en garderobsvägg med synlig vattenledning och fläckig färg runt öppningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stort hål i garderob med synligt rör och skadade väggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stå för vad ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Stå för vad ?
Är det något som jag behöver åtgärda eller är det något styrelsen eller föreningen står för?
 
Fråga styrelsen vad som hänt och vad som gäller, ingen annan kan veta.
 
Tycker det ser ut som en avloppsledning, skulle tippa på att man gjort ett stambyte för ledningen ser ny ut. Själv skulle jag bara såga till en lämplig skiva och skruva fast i garderobens tak. Visst är det ett resultat av ett stambyte kanske återställande va en del av projektet, men nu är det inte värt och dra i det när det är så enkelt att fixa själv.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.