Gammal sliten vinsch med nötta instruktioner på etikett ligger på lakan med natur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nött och smutsig instruktionsdekal på en Tractel Tirfor T35 manuell vinsch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte den för många år sedan. Har varit en trogen vän som hjälpt mig dra upp stubbar, flytta stenblock med mera. När jag nu skulle använda den igen minns jag inte längre de olika handgreppen för t.ex. "slakning" av vajern med mera. Instruktionerna står på maskinen men är för nötta för att riktigt kunna uttydas. Utan större förhoppningar utlovas dock evig tacksamhet om någon kan svara på detta eller rentutav har/kan tyda instruktionerna.
 
Spaken på ena spakfästet för att dra, spaken på det andra för att sänka/släppa kontrollerat. Handtaget längst bak lossar vajern helt när den är slak.
 
  • Gilla
morgondagg
  • Laddar…
En sån där skulle man ha......... jag har en liten enkel klttrande talja med 800kp kapacitet tillverkad av Nordiska Redskap. Den är bra till mycket men ibland skulle det sitta fint med en större.
 
N Nyikåk skrev:
Engelsk manual
[länk]
Thank You very much!!!! Det här är vad jag utan framgång letat efter på nätet i över ett dygn. Äntligen kan jag börja använda maskinen igen! Ska bara köpa in smörjoljan som rekommenderades. Evigt tacksam!
 
PNO PNO skrev:
Spaken på ena spakfästet för att dra, spaken på det andra för att sänka/släppa kontrollerat. Handtaget längst bak lossar vajern helt när den är slak.
Tack så mycket! Jag ska testa så snart det ljusnar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.