Ett torkskåp drar normalt MER el än en torktumlare! Fast torkskåp har den fördelen att man kan låta tvätten hänga på tork där över natten med öppen dörr och skåpet avstängt. Kombinationen torktumlare-torkskåp kanske?
 
HenkeF skrev:
Torkskåp drar inte de mycket el?
Minst el drar en luftavfuktare, se http://www.radron.se/templates/test____5246.asp, och den var billigare än en torktumlare. Vi har köpt en och tänker inte köpa vare sig torkskåp eller torktumlare, men vi har gott om plats att hänga tvätten. Nu saknas bara värmen där nere...det var runt 5 grader tills jag köpte ett billigt elelement på Clas Ohlsson... :surprised:
 
doris34 skrev:
Vi har funderat på att behålla de gamla överskåpen men jag vet inte.
I vårt gamla kök fanns ett 50-talsskåp, sånt där med skjutdörrar som är grundare nertill. Det ska ner i tvättstugan som minne! Sen blir det IKEA:s köksunderskåp, laminatbänkskiva och en stor rostfri ho med tvättbräda. Jag funderar på att ha röda luckor och resten vitt. Kanske några stora wallisar på en vägg. I en tvättstuga kan man toka till det! Det piggar upp!
 
Hej!

Jag har ett rum på ca 10 m2 som ska bli tvättstuga och det borde räcka bra.
Där tänker jag inreda med ett kök som någon river ut och säljer billigt på Blocket. Där ingår förmodligen tillräckligt med skåp, bänk och diskbänk för att man ska kunna få till en bra tvätttstuga.

Sedan ska jag bygga iordning ett relativt stort skåp till torkskåp. Om det behövs värme beror väl helt på hur bråttom man har att få kläderna torra. Om kläderna inte verkar vilja torka så installerar jag också först en luftavfuktare.

:) Ulrica



 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.