Har köpt 2st bilar i Örnsköldsvik och behöver frakta hem dom till Norrtälje, någon som som har något tips på företag som kan göra detta till en vettig peng eller om det finns en biltransport som går att hyra som dels klarar att lasta 1850kg men också dra en 2500kg kärra efter lagligt.
 
efter E4 torde det ju inte vara nå som helt problem att hitta nåt. De större aktörerna kräver dock att de är körbara för egen maskin. På facebook är det ju ofta nån annonserar om nå sånt här. Enskilda som har stöddig bil och redigt släp. De verkar åka kors och tvärs........
 
Har skickat förfrågan till dom jag hittar, men priserna landar tyvärr på ca 12-15k vilket är mer än bilarna är värda.
Alla biltransporter som man kan hyra jag hittar klarar antigen inte lastvikten eller släpvagnsvikten.
 
Du menar då dom större aktörerna? Det borde dock finnas fler mindre som sagt. En köpes annons på facebook torde väcka de som normalt kör.
 
Vilket körkort har du, B, BE, C?
Tror de blir svårt för dig att få med båda bilarna samtidigt och du inte har minst ett BE-Kort.
Hittade nått släp på blocket som hyrdes ut runt sthlm, annars finns:
https://trailercenter.se/hyra-biltrailer-uppsala-3000/
Men då behöver du en krallig bil att dra med.
 
Ja, dom stora som dyker upp på Google och blocket har jag skickat förfrågan till, har inte facebook tyvärr.....
 
Hmmm....vilket 3000kg släp som helst som ör tillräckligt långt fixar ju biffen? + ett par ramper för att komma upp förstås. Det är ju inte speciellt tungt det du ska transportera, bara långt....

Utan BE är du förstås rökt på släpvagnsspåret men en biltransport kanske ändå går att hitta för b kort....
 
Ring Åkersbärgarn. De har transporter till Älvsbyn och tar med sig bilar på hemvägen. Annonserar nu på facebook om ledig plats.
08 181 181
 
MathiasS MathiasS skrev:
Hmmm....vilket 3000kg släp som helst som ör tillräckligt långt fixar ju biffen? + ett par ramper för att komma upp förstås. Det är ju inte speciellt tungt det du ska transportera, bara långt....

Utan BE är du förstås rökt på släpvagnsspåret men en biltransport kanske ändå går att hitta för b kort....
Totalvikten på båda bilarna är 3700kg och totallängd 10,2m, så att hitta en trailer som klarar det är inte lätt, svårt med dragbilen också.
Tanken var att hitta en biltransport som klarar 1850kg i lastvikt och får dra en 2500kg kärra, men det är inte helt lätt.
 
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]
Den får bara lasta 1140kg, sen tror jag att den också hade max 2000kg släpvagnsvikt.
Har BE/CE så inga körkortsproblem, bara jag hittar en kombination som får dra lagligt.
 
Ja det räcker ju? En bil på flaket och en på ett släp. Sammanlagda vilten var ju 1850, drygt 900 per bil?
 
Ok, nu ser jag dina nya svar... 2
3700kg totalt.

Någon borde hyra ut en be trailer om du får köra en sådan.
 
S Stefan1972 skrev:
Ring Åkersbärgarn. De har transporter till Älvsbyn och tar med sig bilar på hemvägen. Annonserar nu på facebook om ledig plats.
08 181 181
Tack, kollar med dom.
 
Problemet med en biltransport är totalvikten som inte får överstiga 3500kg på bilen med B-kort. Ska du hitta en biltransport som lagligt får lasta 1850kg så får tjänstevikten på bilen inte vara mer än 1650. Det är nog där skon klämmer, Min Volvokombi väger mer än så, så tror att det är klurigt att hitta en sådan biltransport.
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.