Hej!

På vårt sommarhus (byggt på 30-talet) ligger ett fint plåttak. Tror att det är galvaniserat (heter det så). Nu ska vi bygga ut lite men behålla den gamla stilen. Någon som har en aning om ifall det går att hitta ”gamla plåttak”? Har letat runt en del men hittar inget. Hade tänkt att lägga in en bild, men klurade inte ut hur jag skulle göra.

Tacksam för hjälp

Anic
 
Jättetack för länken. Visst ser Classic standard ut som vårat tak. Ska åka och titta i nästa vecka. Har vi tur behöver vi inte ta ned det gamla (som är helt ok) utan kan lägga nytt på tillbyggnaden.

Anic
 
Anic

berätta gärna vad det kostar om du forskar vidare.

Är själv sugen på att sätta det på en stuga, när
vi skall byta ut eternit-taket i samband med vindsisolering.

KoW
 
Hej KoW

Plåttaket kostar cirkus 300 kvm. Har hittat några liknande som vi ska reka lite mer. Hör av mig här med mer info.

Anic
 
Hej

Har nu tittat runt en del på nya tak. Tyvärr ser det ut som nya tak har ”vassa kanter”, på vårt tak är det helt rundat. Cirka 27 cm mellan varje rundning. Undrar om någon nu förstår vad jag menar. Har försökt att lägga in en bild, men inte lyckats. Gissar att man nu får ge sig ut och leta begagnad plåt. Vill ju så gärna behålla stilen på stugan. Så om någon vet är jag tacksam...... Tack för tipsen jag fått.

Anic
 
Prata med en duktig plåslagare. Jag lovar att det blir bäst. Och skyndar du dig innan byggvintern är över får du nog ett hyfsat pris.
 
Bocka och tackar. Pannplåt ser ut att vara helt rätt.

Anic ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.