Nu finns det säkert flera lådor från IKEA men de jag varit med och monterat från den nyare serien (Metod) så har lådorna klickats ihop med några snabbfästen. Tar väl 1 minut per låda då. Men det kan som sagt finnas fler varianter.
 
Har byggt 3-4 IKEA kök och visst har det saknats delar vid något tillfälle. Men aldrig i paketen, utan det har berott på att vi inte köpt allt som vi egentligen behövde. Just det, vi ska ju ha prylen X där, det glömde vi. Snarare så att det ibland ligger någon detalj för mycket i paketen.
 
Precis vad jag tänkte också. Jag har en bekant som äger några hyresfastigheter och har därmed beställt ett antal IKEA-kök. Han har klagat ett flertal gånger på att det har varit "fel i leveransen". Jag tror dock att felet ligger i att man sitter där med köksplaneraren och sätter ihop något som ser bra ut och sedan trycker på beställ-knappen.
 
urk, sitter i denna sits nu. peab har inte varit här på tre veckor, de bara "försvann" på semester trots att de lovade att det ej skulle ske. går snart in på vecka sju på vår renovering av kök.

lessen om jag pajjar tråd så less på detta och avråder starkt från peab-ikea combon
 
Har du ringt och reklamerat till IKEA?
Eller till PEAB?
 
ginko skrev:
urk, sitter i denna sits nu. peab har inte varit här på tre veckor, de bara "försvann" på semester trots att de lovade att det ej skulle ske. går snart in på vecka sju på vår renovering av kök.

lessen om jag pajjar tråd så less på detta och avråder starkt från peab-ikea combon
Varför har du väntat så länge?
Ring till IKEA och prata med dem, det är de som har hand om kontakten och säljer dig köket.
Vad har ni kommit överens om för tidsplan?
Du har ett kontrakt hoppas jag.
Du bör bli kompenserad om du bråkar lite grann.
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
Pagno skrev:
Varför har du väntat så länge?
Ring till IKEA och prata med dem, det är de som har hand om kontakten och säljer dig köket.
Vad har ni kommit överens om för tidsplan?
Du har ett kontrakt hoppas jag.
Du bör bli kompenserad om du bråkar lite grann.
Har talat med ikea, de kan ej nå dem.

Ringer kontoret varje dag, ingen där.

Tyvärr bara muntligt på hur lång tid jobbet skulle ta.
 
Säg att du inte är intresserad av deras tjänster längre och välj någon annan.
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
Andy78 skrev:
Säg att du inte är intresserad av deras tjänster längre och välj någon annan.
Hade gärna gjort men sitter tyvärr i deras klor nu. Idag ringde de mig, första kontakten på drygt tre veckor. De kunde dock ej skaka fram några hantverkare. De var "lessna"
 
v18 går vi in på med vår renovering och de är inte klara. dock skickat ut fakturan (med massa felaktigheter)
 
ginko skrev:
v18 går vi in på med vår renovering och de är inte klara. dock skickat ut fakturan (med massa felaktigheter)
Verkligen trist, hoppas att det löser sig för dig.
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
Hej

Jag vill varna för IKEAs samarbetspartners när det gäller kök.

PEAB: Gav offert för arbetskostnaden på att montera kök, byta golv och innertak på 280.000+ innan ROT. Firman vi till slut anlitade ville ha 150.000. Oseriöst.

BRING: De två som kom med köket tvärvägrade att bära upp köket då de hade ”burit för mycket” under arbetspasset. Vi var överens om att vi betalt för inbärning, men de var för trötta. Köket hamnade nere vid gatan, med allt var det innebär.
 
A
Hej

Vad är oseriöst med priserna mer än att du tycker det är dyrt ?
Håller med om att de skulle vara skönt vid anlitande att själv få bestämma vad de ska kosta.

Montera det själv ? Alls klarar väl montera ett kök.
 
Det är inte en fråga om vad PTQ tycker är dyrt.

Marknadspriset var 150kkr i detta fall. PEAB's offert är på nästan det dubbla är då tydligt att betrakta som oseriös och antagligen ocker om man vill driva det till sin spets. Att detta dessutom är vad som kommer ut ur en rekommenderad partner till IKEA är anmärkningsvärt. Man kan förvänta sig att IKEA i praktiken kvalitetssäkrar de man rekommenderar sina kunder att använda. Tydligen är så inte fallet.
 
  • Gilla
PTQ och 1 till
  • Laddar…
Q
P PTQ skrev:
Hej

Jag vill varna för IKEAs samarbetspartners när det gäller kök.

PEAB: Gav offert för arbetskostnaden på att montera kök, byta golv och innertak på 280.000+ innan ROT. Firman vi till slut anlitade ville ha 150.000. Oseriöst.

BRING: De två som kom med köket tvärvägrade att bära upp köket då de hade ”burit för mycket” under arbetspasset. Vi var överens om att vi betalt för inbärning, men de var för trötta. Köket hamnade nere vid gatan, med allt var det innebär.
jag hade inte skrivit på lappen att jag tagit emot det om de vägrade bära upp, har du beställt upp bärning så skall man ha de med.
Rent krasst årder inte levererat dit du beställt det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.