Hej!
Ska byta mina garagedörrar nu och kommer köra slagportar (dörrar).
Vill ha små spottar i fodret upp till som lyser ner på portarna, tänker antingen 2st eller 4st, vad är snyggast?

Behöver hjälp med att hitta en spot som fungerar för detta, kan vara max upp till 3cm djupa, helst mindre.
vad ska man ha? länka gärna om ni har något förslag och om man ska ha någon transformator till.

Bilden är på ett fönster men det kommer bli samma foderlösning på garagedörrarna. Det är alltså infällt mot teglet.
 
  • Fönsterhörn med foder infällt mot tegelvägg, potentiell plats för belysningsspottar på garagedörrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Handlar nog mest om hur bred porten är. Samt vilken vinkel du väljer på ljuset. Jag föredrar lite bredare vinkel så det blir bra belysning och mindre skuggor mellan ljuskäglorna.
 
Från ett tidigare inlägg : 1210 Multi hidealite 3,5W 250 lumen 70 graders vinkel.

Man får ha en led-trafo av lagom modell. Bredden på carporten till höger är 2500mm. Den till vänster ser man inte lika mycket av men den är 3750mm och har tre lampor på ungefär samma avstånd.
 
  • Belysning på carport med LED-lampor på husvägg, två bilar parkerade, en till höger och en till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill minnas att de är typ 20mm djupa och sen vill man ha lite luft bakom. Har du tegel bakom vanlig panel behöver du nog inte oroa dig, så länge du inte har snustorr sågspån bakom lär det inte bli för varmt.
 
tack för tipset. portarna är 25x21 så blir bra med 2st som på bilden nu bifogade.
 
24x21 menar jag. 24 bred och 21 hög.
 
Jag skulle nog satt 3st per port då
 
richardtenggren
Jag kommer sätta ledlist istället, finns även som originaltillvehör från Hörmann. :)
 
kan ni länka en spot med tillhörande drivdon som är minst ip44, spridningsvinkel runt 60-70 och mindre än 3cm djup samt lika liten i diameter?

Hittar inget som passar mina önskemål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.