Hej.

Jag har en fråga. Höll på att städa köket och gick på fläkten. Tog ner metallfilterna 2 st. Och dom är ju rätt ihåliga. Och sedan är det bara fritt språng upp till resten av köksfläkten??

Läste bruksanvisningen men det verkar vara korrekt. Kanske bara jag som var 0 koll på detta? Slänger upp 2 bilder.

Metallfilter från köksfläkt ligger i ett diskho med synlig hand som håller i kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Insida av en köksfläkt utan filter, med synliga kablar och mekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Mvh
 
Redigerat:
BirgitS
Osäker på vad som är frågan men det ser ut som vanliga fettfilter. De måste ju vara rätt håliga för annars bromsar de luftflödet för mycket. Om du har en diskmaskin så brukar det gå bra att diska fettfilter i den och finns det fett inne i fläkten så är det ju trevligt att försöka få bort det.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Osäker på vad som är frågan men det ser ut som vanliga fettfilter. De måste ju vara rätt håliga för annars bromsar de luftflödet för mycket. Om du har en diskmaskin så brukar det gå bra att diska fettfilter i den och finns det fett inne i fläkten så är det ju trevligt att försöka få bort det.
Hej och tack för svar. Frågan är egentligen bara om det inte saknas något filter? För de är bara dom metallfilterna sen är allting där uppe och blir äckligt. Men det är säkert korrekt.

Brukar få bra svar här så jag slängde upp en tråd.

Mvh
 
Finns troligtvis möjlighet att montera kolfilter oxå vid motorn
 
  • Gilla
ganooo
  • Laddar…

Bästa svaret

Det du har är helt rätt. Kör filterna ofta i diskmaskinen så håller det sig fint länge.
Jag plockade bort och isär min motor efter 5 år, vist var det kladdigt av fett, men inga mängder.
 
  • Gilla
ganooo
  • Laddar…
Super tack för alla svar.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.