Avslutad: Vinn Grön-Fri och få en friskare utemiljö i sommar
Trädgård med hus, infällda bilder visar en takpanna, träyta och staket före och efter rengöring med Grön-Fri.

Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri som räcker till ca 250 kvm, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.
Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vid vilken temperatur är det bäst att använda Grön-Fri?
Svaret hittar du här: Jape.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Jape Produkter. Vi tackar Jape Produkter för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
sweengman och 4 till
  • Laddar…
Grön-Fri används bäst vid plusgrader, i luften så väl som på materialet.

Snacka om timing!
Satt precis och författade ett mail till svärfar och mina föräldrar som planerat för att hjälpa oss med ommålning av huset, läggning av nya altanen och behandling av taket i sommar.
Med nuvarande situation vet man inte riktigt om det blir något av med någon resa för någon av dem eftersom de är ~70+ allihopa.
En vinst här skulle verkligen underlätta de bitarna jag i så fall skulle ta mig för att göra på egen hand, och lite goda nyheter i sammanhanget vore grymt uppskattat!
 
  • Gilla
Conny S
  • Laddar…
Så länge det inte är minusgrader och frost.

Grannarna är pensionärer och behöver tvätta tak och plattsättning. Jag hjälper dom gärna och det skulle underlätta mycket med en uppsättning Grön-fri
 
Det ska vara plus grader både ute och på material som få en applicering.

Jag har för avsikt att i förebyggande syfte gå över mitt tak för att förlänga livslängden. Det vore Guld om jag kunde vinna detta kit. Då skulle jag även kunna hjälpa min ensamstående pensionärs mamma att gå över hennes tak.
 
Det ska vara plusgrader i luften.

Jag har precis köpt ett hus från det glada 70-talet.
ALLA hårda ytor på tomten såsom plattor och asfalt är i kraftigt grön nyans.
Det hade såklart varit fint med en liten inflyttningspresent från JAPE.
 
Det ska vara plus grader både ute och på material som få en applicering.

Benders carisma takpannor, 21 graders taklutning och granne med skogen! Hade nog varit bra ide att behandla med Grön-fri =)
 
Plusgrader ska det vara!

För en månad sedan kom första barnet och nu är tid och resurser begränsade. Jag har hunnit borsta de vita knutarna rena fast utan medel så de hade behövt nåt proffsigt för att hålla i längden. Taket har mycket påväxt och det påtalar närmsta grannen ofta! Jag har haft taket på att göra listan länge men först fick jag installera ny vattenpost o nu ska jag kunna sprida medel på taket och det hade varit guld att få vinna proffsgrejer av JAPE!
 
Plusgrader i luft och på material.

Skulle vara underbart med hjälp från JAPE när tak och plattor ska rengöras till våren.
 
Plusgrader i luft och på material.

Nyinflyttad vid Öresund. Massor av alger på plattor och tak. Det hade varit toppen med hjälp från JaPe för att bli av med detta gissel.
 
Det ska vara plusgrader i luften och på ytan som ska behandlas.

Här hemma har vi en sida av huset som är skuggad i princip hela dagen. Behöver jag säga att det lätt blir grönt på plattorna? Hade varit kanon att bli av det så barnen inte springer och halkar och slår sig!
 
Väntar på att det blir varmare och frostfritt för att fortsätta Jape behandlingen. 5l räckte förra sommaren till halva taket och resultatet är grymt. Det syns tom tydligt var jag slarvat.
 
Det ska vara plusgrader i luften och på ytan som behandlas.
Min fru äger ett halvt hus nära Vättern där vind och fukt går hårt åt den putsade fasaden. På två sidor av huset är det stora angrepp av rödalger och svartmögel. Jag har försökt tvätta utan framgång så det behövs lite effektivare medel. Nu fick jag upp ögonen för produkter från Jape. Det kan vara värt att pröva.
 
Det ska vara plusgrader både ute och på takmaterialet

Jag är en 70+are men med en vänfamilj från Syrien går ingen nöd på mig!
Mannen skulle gladeligen hjälpa mig att göra rent taket om jag hade En Grön-Fri Taket har inte rengjorts på 10 år så det behövs
Tack Lena
Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri som räcker till ca 250 kvm, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.
Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vid vilken temperatur är det bäst att använda Grön-Fri?
Svaret hittar du här: Jape.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Jape Produkter. Vi tackar Jape Produkter för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn Grön-Fri och få en friskare utemiljö i sommar
[bild]

Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri som räcker till ca 250 kvm, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.
Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vid vilken temperatur är det bäst att använda Grön-Fri?
Svaret hittar du här: Jape.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor
 
Svar: Det ska vara plusgrader ute och på det behandlade materialet.

Med ett stundande byte av takavvattning skulle det vara förargligt att få ner all mossa som nu växer på taket i de nya rännorna. Har varit nyfiken på produkterna länge och det här skulle hjälpa mig ”över tröskeln”!
 
Det skall vara plusgrader både i luften och materialet som skall rengöras.
Förra helgen så sopade jag bort allt löst inför köp av Grön-Fri, nu kanske jag sparar dom kronorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.