Wow. Vad häftigt. Har alldrig haft någon så stort lego. Våran familj skulle bli överlyckliga att vinna. Har tre barn som skulle få något annat kul att göra tillsammans som stimulerar.

Rätt svar: Örebro

andreasferlin74@Hotmail.com
 
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!

Svar: Örebro

Coronavirus drabbar alla hårt, själv är det lite förvirrande svårt.

Nu fått ta ledigt för att hjälpa min familj - barnbarnen hemma hos mig och bara leka vill...

Ipad är en såklart en liten hjälp, men jag vill att de skall leka, fantisera och jag får vara med, med min hjälp.

Att få/vinna ett stort lego, pyssla, umgås är för mig och barnen stort - det kan ju bara gå som smort
 
svar: örebro

Som många andra pusslas det hemma för att hantera nuläget. Lego är väldigt populärt hemma hos oss och ger oss alla tillfälle att "bara vara".

Valet av modell, “Garaget på hörnet”, är lustig timing eftersom garage, bilar och den typer av miljöer är det enda sonen fri-bygger just nu efter ha sett lite netflix 'Rust Valley' med mej :whistle:
 
Hej Klossbutiken ligger i Örebro. Min dotterdotter Sienna är suverän Legobyggare och gathörnet skulle passa henne perfekt! Resan som jag hade bokat för henne och mig i 13-årspresent blev inställd, hennes aktiviteter efter skolan likaså, så nog behöver hon nåt riktigt kul att syssla med. Hoppas jag vinner åt henne! :D
 
Butiken finns i Örebro!

Efter några veckor med hemmastudier och vabbande har det blivit en del legobyggande, tror grabben hade tyckt det varit roligt med en ny byggstats nu och slippa ta isär och bygga ihop alla de gamla om och om igen. Även om kreativiteten sätter fart när han inte har en mall att gå efter alla gånger :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
Den STORA legobutiken ligger i Örebro!
Då jag renoverar vårt garage hemma skulle min son på 7 år bli överlycklig av att få ett eget ”garage” att bygga!
 
Örebro!

Har 2 barn som gillar att bygga med Lego. Hade varit kul att överraska dem med fler bitar.
 
Butiken ligger i Örebro.
Våra barn är besatta av Lego, speciellt vår 7-åring. Hemmajobb skulle på riktigt kunna bli jobb med denna legokonstruktion. Eller som sonen sa själv ”bygga, äta, bygga, äta, bygga, sova, bygga”
Kreativ legokonstruktion fäst på en trävägg, tycks föreställa ett fordon.
 
Svar: Örebro såklart!
Motivering: I en elektrifierad tidsålder vore det kul att med lego lära barnen kulturhistoria om bilen :)
 
Butiken ligger i (bästa) Örebro!

En riktig supervinst, dessutom inom familjens största intresse. Vi lever för att bygga och renovera, givetvis även med Lego.
Lego Creator skulle vara en helt ny spännande utmaning för oss, drömmer mej redan bort om en hel stad!
Även om jag är en av dom som arbetar hemifrån på dagarna så skulle det här vara något vi gjorde när hela familjen är samlad :love:
 
Örebro!

Att man just nu sitter och fantiserar om Lego
Kanske uppfattas som ganska ego.
Men att drömma sig bort en stund
Kanske är precis det vi behöver just nu när man inte får en blund.
När allt annat är i kris
Vore det fantastiskt att vinna detta pris
Klossbutiken är i en klass för sig
hopps ni väljer mig.
 
Svar: Örebro :)

Här hemma bor två små filurer,
som bygger bilar, båtar och figurer.
Skapar med säker hand,
vars drömresa går till Legoland.
Att få koras till "best dad of the year",
blir lätt med ett fräckt Lego-kvarter.
Alla småttingar älskar ju garage,
och pappa har själv fina barndomsminnen i sitt bagage.
Hoppas få överraska sönerna med en fin gåva från Klossbutiken,
som belöning efter den kämpiga svenskan och matematiken!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Svar: Örebro.

Barnen skulle bli överlyckliga över ett stort hus. Dom har aldrig fått någon stor modell..... Än.
 
LEGO är populärt bland både stora och små, det är tydligt! Det verkar också vara många som upplever isolering med allt vad det innebär just nu. Till vinnare den här gången utsågs @Dan_Johansson, som jag följande motivering:
"Min tioåriga son älskar att bygga med lego, och jag tror att hans stadsplanering skulle må bra av att balanseras upp lite grann.. Avengers högkvarter, Iron man i alla varianter och storasyrrans "lego friends" behöver helt klart ett garage på hörnet!
Att få avbryta mitt eget "jobbahemifrån" och bygga tillsammans med honom vore ett riktigt lyckopiller för mig också!"
 
  • Gilla
  • Älska
Modig och 2 till
  • Laddar…
P
Örebro

Detta skulle ju naturligtvis ge både pappa och son en behövlig distraktion i dessa tråkiga tidigare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.