Det lönar sig att ha en bra bankrelation också. Tänk på att det finns fler sidor av den privata ekonomin än bolånet ;).

Har man en bra bankrelation och viss omfattning av affärer så är det självklart idag att du får bättre ränta på fina banken än SBAB (och de banker som förmedlar deras bolån).

/F
 
Så här ser räntorna ut hos Handelsbanken/Stadshypotek:

Villkorsperiod Räntesats Senaste förändring
8 år 6,25 % 2004-05-12
5 år 5,45 % 2004-05-12
3 år 4,80 % 2004-05-12
2 år 4,20 % 2004-05-12
1 år 3,65 % 2004-04-15
3 månader 3,35 % 2004-06-30
Rörlig ränta 3,65 % 2004-04-06

På detta fick vi 0,6% rabatt och 85% i bottenlån (och vi band när det var ännu lägre ;D )
 
Men hur fixar man 0.6% i rabatt?
Har snackat med fsb och hb och helt kallt rabblar dom upp räntesatserna... Ska man ta med sig en yxa in på banken?

Blir smått frustrerad på alla självgoda prutare! ::)

Egentligen bara avundsjuk och nyfiken. ;)
 
Vi använde den kontakt som Trivselhus har hos Handelsbanken i Ängelholm, kallas Trivsellån tror jag ;D
 
Jag fick preliminärt 100% bottenlån på min ränta också....bygger i ett attraktivt område nära vattnet (180m) så det hjälper väl till ;) så det blir ju inte så dyrt även om det är stora pengar tack vare endast bottenlån....
 
Ett sent inlägg.

Jag tror däremot att andra utländska finansinstitut/banker kommer att söka sig till sverige och andra länder för att locka kunder. Med EU så blir det fritt fram för dessa och konkurera med svenska banker.

Nu tänker jag inte på alla spam mail som erbjuder låga lånekostnader, utan mer seriösare spelare :)
 
90% i bottenlån
2.9 % rörligt
0.5 % rabatt på Spintabs räntor

Behövde inte pruta ens, det gjorde bankkvinnan åt mig  :)

---För Dragonlady och alla andra nyfikna: Färs o Frosta Sparbank, S Sandby.---
 
Ni som skriver vad ni fått för ränta, skriv gärna vilken/ vilka banker som ger dessa :)
 
Jag är precis klar med vårat hus och ska skicka in för värdering nästa vecka.

Vad får ni för räntor idag?
Planerar att kolla FSB, SEB samt SBAB. Möjligen även handelsbanken.

 
Hej!

Jag fick 2,95% på lån med rörlig ränta hos SEB. Dvs 0,7 i kundbonus.

/Ziro
 
Vad får ni för % sats på bottenlånet 75%... 85% ?
 
85% som bottenlån
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.