Har Googlat mina fingrar blodiga och lyckas inte finna rätt...

Jag är ute efter en infälld låda med plats för el-uttag och ethernet-kontakt (nätverk) inuti lådan så att det typ hamnar inne i väggen men kan inte hitta något lämpligt, har klart för mej att jag sett liknande lösningar bakom tv-apparater och liknande på företag och har gjort en egen variant bakom min tv och media-"bänk"...

Ar dock ute efter någon färdig produkt i stället för en hemmapulad variant.

Detta är för att montera Sonos/Ikea på väggen och vill ha både el och nätverk för framtidssäkring, den får gärna vara så liten som möjligt och helst med något sorts lock.

Någon som har en idé?
 
Infälld som i att uttagen och kontakterna är innuti väggen, tänk dej en vanlig apparatdosa fast att uttagen sitter innuti dosan och bara kabeln sticker ut..

Ungefär som fotot fast så liten som möjligt
 
  • Infällda eluttag och kablar i en öppen väggdosa täckt med en träram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sök på mediecentraler.
 
E elmont skrev:
Sök på mediecentraler.
Faktiskt enda jag lyckats hitta men skulle vilja ha en som är typ lika stor som en dubbel el-dosa med plats för två idag inuti..
 
E elmont skrev:
Av den här typen? [länk]
Nej, om du tittar på fotot från bakom min tv så är det som ett fack innuti väggen med ett eluttag innuti "lådan" i väggen.. Så vill jag ha det men så liten låda som möjligt med plats för ett eluttag och ett ethernet uttag..

Kanske inte finns något lämpligt, verkar som jag får bygga en liten låda i plyfa och sänka in i väggen..
 
maskeradeproggaren
R raxxo skrev:
Har Googlat mina fingrar blodiga och lyckas inte finna rätt...

Jag är ute efter en infälld låda med plats för el-uttag och ethernet-kontakt (nätverk) inuti lådan så att det typ hamnar inne i väggen men kan inte hitta något lämpligt, har klart för mej att jag sett liknande lösningar bakom tv-apparater och liknande på företag och har gjort en egen variant bakom min tv och media-"bänk"...

Ar dock ute efter någon färdig produkt i stället för en hemmapulad variant.

Detta är för att montera Sonos/Ikea på väggen och vill ha både el och nätverk för framtidssäkring, den får gärna vara så liten som möjligt och helst med något sorts lock.

Någon som har en idé?
Väcker liv i tråden då jag ska sätta upp en tablet för HA och gärna vill ha en snygg lösning.

Hur gick det, fick du till det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.