ok, du kan klippa in bilden här i forumet i ditt meddelande.
 
Hur då?
 
Du måste ha en länk till bilden som ligger på någon hemsida annars går det ej. Alltså infoga själva länken och inte bilden i sig mha verktyget [img ] [/img] ....
 
Jag försökte förklara i mitt tidigare inlägg... jag har ingen hemsida att lägga bilden på.
På MrEliott lät det som det fanns nått nytt sätt att klistra in en bild direkt i forumet...
 
Trodde jag ::) Tydligen är det som de säger. Men gå in på spray och fixa en gratissida där du kan lägga upp lite bilder. Tar ingen tid alls (nästan) :p
 
Har ändrat mig....det lutar åt Aluzink....billigare än Zinken och mer lättjobbat. Var på LINDAB idag och fick en genomgång...så jag är rätt övertygad....

Sen fanns det också plåtpannor, väger 1/10 av vanliga....enkelt att lägga....men ser liten plastigt ut....

Nej ALUZINK får det bli!
 
Hej Calle Anka

Har du kollan in Clix Aluzink??

När jag kollade priser var de billigast.

www.clix.nu

Said
(som äntligen har kommit igång med murningen av källaren igen)
 
Jo jag såg detta i en inredningstidning....verkar smidigt....frågan är hur det håller i längden...och vad miljön gör med materialet?

Nämnde det för LINDAB men de visste inte vad det var....gillar väl inte lågprisplåt antar jag! ;D
 
Intressant diskussion kring plåttak. Det är onekligen snyggt på rätt typ av hus.

Har inte kunnat hitta något om hur stor prisskillnaden är mot vanliga betongpannor. Någon som har en aning hur mycket det skiljer per kvm lagt och klart på ett nybygge.

/Daniel
 
Plåttak är klart snyggast!
Speciellt på ett pulpettak!

Takpannor tycker jag har lite...bullerbykänsla över sig :p

Ett strikt hus kräva strikta tak.

Forumguden Görans hus har ett MYCKET snyggt tak.
Sånt ska jag ha, fast svart. ;D
 
Jovisst är det fint men säg inte det högt...då blir Göran så stolt ;D....jag hade dock inte valt rött...

Har hittat två alternativ:

www.clix.nu som nämndes ovan samt
www.ruukki.com

bägge dessa har ett klicksystem, efter besök på LINDAB så tror jag dock att ALUZINK är det bästa och mest lättjobbat. Kommer redovisa priserna när jag fått dem från en plåtis....har inte sökt på tidigare strängar men det torde finnas lite uppgifter om plåtkostnader!
 
daniel_soderlund skrev:
Intressant diskussion kring plåttak.
/Daniel
Intressanta diskussioner startas ofta av cooola killar ;)
 
Vi ville ha plåttak tills min svåger som är plåtslagare sa att det är fyra ggr så dyrt som pannor. Han sa att man kunde räkna med 350:- kmv svart.
Mot pannor ca 80:-

Men det är snyggt..

Lycka till!
 
Det "dyra" skall man se på lång sikt, inte bara själva investeringskostnaden initialt men också det underhållsfria livet och livslängden..... :)
 
Calle Anka skrev:
Det "dyra" skall man se på lång sikt, inte bara själva investeringskostnaden initialt men också det underhållsfria livet och livslängden.....  :)
Japp.

Dyra hus kräva dyra tak.... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.