Jag har upptäckt att bl.a Jula i Kungens Kurva har artiklar som INTE finns i katalogen respektive webben?

exvis Spikpistoler finns det fler märken vid KK än katalog/web.

Kan det förklara allt?
 
Funkar det med någon av Julas texturfärgsprutor?
 
Har Jula i vissa städer kvar putsspruta? Har sökt på webben utan resultat. Vem annars har att sälja? Ska ha någon centimeter puts på min fasad, dvs inte särskilt mycket. Borde gå med ett verktyg påkopplat till en hyffsad kompressor. Vem Säljer?! Alternativt hyr ut i skåneområdet.. Pratade med Hyrman nyss, de hade inget..
 
Kanske några år försent men jag kunde inte hålla mig.
Riktiga putssprutor avsedda för tjockputs säljs av bla Tumac och antikorrosion. en ex Tumac p50 kostar ca 100000:- inkl 40m komplett putsslang med munstycke. Utöver det behöver du en kompessor som levererar ca 500L/min utslupen luft, normal funkar de flesta 16A kompressorer och en rejäl blandare som klarar av att blanda upp till 1säck/min, för det är ungefär så mkt sprutan kan spruta.
Att hyra en sån här spruta kostar mellan 1000 - 1200:-/dag +moms plus kompressorn ca 3-400:-/dag plus en blandare ca 150-400:-/dag.

När man som murare överväger att använda spruta istället för handslå, så får man ta med i beräkningarna att man tappar en massa tid på kringarbeten, tex Uppstart och smörjning knappt 1timma, ibland ett eller två mindre stopp i slangen ca 1timma och rengöring och avslut ca 1timma.
Detta innebär att ytan man ska spruta får ju absolut inte vara för liten och en liten sketen sockel på några kvm som TS ska putsa är ju fullständig idioti att ens komma på tanken att spruta. Det krävs minst en hel villa fasad för att ens göra en avvägning.

Sen kan jag tillägga att hyra dessa maskiner kan man göra, men då ska man veta att som amatör en varm sommar så är det inte svårt att få stopp i slangen, när man får det så måste man få ut stoppet så snabbt som möjligt, för ju längre tiden går ju svårare blir det och när det gått för långt så får man inte ut stoppet och då blir det ingen billig resa. Ett slangpacket koster ca 15000:- + moms.

Helt ärligt så fattar jag inte hur dum-snåla människor ibland är. Ring en murare och betala han 20-30k så får ni säkert skiten målad också.
Ja eller så hyr du denna utrustning för 2000:-/dag och bästa fall så slipper du köpa en ny slang för 15k.
 
  • Gilla
Bygger i betong
  • Laddar…
Tack för din input. Låt mig gissa att du jobbar med puts och inte vill att husägare ska ge sig på jobb på huset själv!? ;-)
 
Håller med scarface75: Jag har jobbat en del med att spruta och det krävs förutom ytan att man är minst tre erfarna putsare, en som matar bruk i sprutan, en som sprutar på det och en som drar av. Det finns mycket som kan strula och man vill inte ha stopp i jobbet när man kör.
 
Jag vill putsspruta äldre lagårdsväggar med kalkputs
 
  • Gammal lagårdsbyggnad med oputsade stenväggar och traditionella fönster i behov av kalkputsning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre lagårdsvägg med ojämn kalkputs och ett fönster, med en röd stege lutad mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.