Hej, vårt 9 år gamla hus har fått en vattenskada i badrummet, jag vet att det var en behörig badrumsbyggare och jag har alla dokument som behövs, för ett par år sen gick de i konkurs och nu har jag anmält skadan till försäkringsbolaget. Vad händer med 10 års garantin när företaget inte finns mer, då måste det väl va
försäkringsbolaget som tar skadan ?
 
Oavsett cert eller inte och vilket fb, så hänger det ju även på vad som orsakat fuktskadan.
Även om det är ett cert företag som utfört arbetet, så är det ingen garanti att det är rätt gjort!
Falsk säkerhet dessvärre...
 
Ok,,med ska inte försäkringsbolaget gå in då, det är väl därför man har en försäkring.
 
Kanske.....det bästa är väl om du tar kontakt med Fb, då får du ju svaret....
 
Jo absolut, tänkte bara lära mig lite innan det drar igång.
 
Fb bolag är alltid bra att ha göra med.....tills dom ska betala ut pengar ;).
Finns så många faktorer som avgör hurvida dom är villiga att betala ersättning vad gäller fuktskadade badrum.
Så att gissa såhär på ett forum förblir ofta bara just gissningar
 
Eftersom företaget har gått i konkurs hänvisas du till dit försäkringsbolag. De lär inte bry sig om något kvalitetsdokument utan kommer undersöka hur skadan har uppkommit. Beror skadan på ett felaktigt eller regelvidrigt utförande (med de regler som gällde för 9 år sedan) så kommer du få kraftigt sänkt ersättning om någon. Oavsett kommer du få en självrisk samt åldersavdrag för badrummet.
 
R Roger i Halmstad skrev:
Hej, vårt 9 år gamla hus har fått en vattenskada i badrummet, jag vet att det var en behörig badrumsbyggare och jag har alla dokument som behövs, för ett par år sen gick de i konkurs och nu har jag anmält skadan till försäkringsbolaget. Vad händer med 10 års garantin när företaget inte finns mer, då måste det väl va
försäkringsbolaget som tar skadan ?
R Roger i Halmstad skrev:
Hej, vårt 9 år gamla hus har fått en vattenskada i badrummet, jag vet att det var en behörig badrumsbyggare och jag har alla dokument som behövs, för ett par år sen gick de i konkurs och nu har jag anmält skadan till försäkringsbolaget. Vad händer med 10 års garantin när företaget inte finns mer, då måste det väl va
försäkringsbolaget som tar skadan ?
 
R Roger i Halmstad skrev:
Hej, vårt 9 år gamla hus har fått en vattenskada i badrummet, jag vet att det var en behörig badrumsbyggare och jag har alla dokument som behövs, för ett par år sen gick de i konkurs och nu har jag anmält skadan till försäkringsbolaget. Vad händer med 10 års garantin när företaget inte finns mer, då måste det väl va
försäkringsbolaget som tar skadan ?

Vilket företag anlitade du dig av?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.