Odlade en gräsplätt i en plastlåda på balkongen till mina katter förra sommaren som blev högst uppskattad att ligga och svalka sig i under varma dagar. Och fin blev den oxå som Ni ser.
Katt som ligger i en frodig gräsplätt odlad i en plastlåda på en balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ni ser även att nu ser den inte lika kul ut....
En plastlåda på balkong som innehåller en gräsplätt, delvis brun och vissnad, i skuggan av en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VAD gör man nu undrar jag med ogröna fingrar?
Eller bara slänga och göra om???
Jättetacksam för tips/instruktioner från alla med grönare fingrar än mig :giggle:.
 

Bästa svaret

BirgitS
Det är ju en hel del grönt gräs där ser det ut som. Om jorden är torr så behöver du vattna så att gräset kan börja växa. Ge det lite (blom)näring också. När gräset kommer igång kan du försöka riva ("kratta") bort lite av det gamla, men om det inte går kommer det att vissna ner och förmultna så småningom.

Om du har kvar lite gräsfrön från förra året så kan du kompletteringsså i bortre delen där det ser ut att ta sig dåligt.
 
  • Gilla
bassetasse och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju en hel del grönt gräs där ser det ut som. Om jorden är torr så behöver du vattna så att gräset kan börja växa. Ge det lite (blom)näring också. När gräset kommer igång kan du försöka riva ("kratta") bort lite av det gamla, men om det inte går kommer det att vissna ner och förmultna så småningom.

Om du har kvar lite gräsfrön från förra året så kan du kompletteringsså i bortre delen där det ser ut att ta sig dåligt.
1000 tack för en inledande vägledning, verkligen uppskattat och tacksamt!!! :)(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.