Går det inte köpa armaturen lös och sedan stoppa in vilken färg på lampan man vill?
 
raveper raveper skrev:
Går det inte köpa armaturen lös och sedan stoppa in vilken färg på lampan man vill?
hittar ingen downlight för utomhusbruk som man kan göra så :(
 
Det blir väldigt kallt ljus med 4500K, hittade flera på elektroskandia som ligger på 4000K men ingen på 4500
 
  • Produktbild av en inbyggd downlight, BRIGHT EYE G2 VIT 4000K, skärmdump av en webbshop med teknisk specifikation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pöz skrev:
Det blir väldigt kallt ljus med 4500K, hittade flera på elektroskandia som ligger på 4000K men ingen på 4500
Bright Eye är inte lämplig att sätta utomhus. Jag hade gått på Henrik.wolls tips.
 
Müssli Müssli skrev:
Bright Eye är inte lämplig att sätta utomhus. Jag hade gått på Henrik.wolls tips.
Nu ska jag ju inte vara sådan men de båda håller samma kapslingsklass IP44 och är därför likställda gällande användningsområdet
 
Jag vet att det är rätt IP-klass (fast det hade räckt med IP21 beroende på var den ska sitta) men om armaturen är lämplig att sitta ute har mer än med IP-klass att göra. Den ska även vara anpassad för utomhusklimat.

Här är de som rekommenderas att sitta utomhus:
https://www.hidealite.com/sv-se/produkter/utomhus
 
Müssli Müssli skrev:
Bright Eye är inte lämplig att sätta utomhus. Jag hade gått på Henrik.wolls tips.
Müssli Müssli skrev:
Jag vet att det är rätt IP-klass (fast det hade räckt med IP21 beroende på var den ska sitta) men om armaturen är lämplig att sitta ute har mer än med IP-klass att göra. Den ska även vara anpassad för utomhusklimat.

Här är de som rekommenderas att sitta utomhus:
[länk]
Nej den är kanske inte den lämpligaste att sätta utomhus även fast ip klassen säger det men tog mest en som ett exempel med tanke på kelvin som efterfrågades :)
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.