Vad är det för ett rostfrittrör som är i botten av den grävde brunnen? Vy ner i en nygrävd brunn med vatten i botten och ett rostfritt rör centralt placerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som att vattnet kommer in från sidorna, vad för pump har du, vet du hur långt ner som röret går, går vattenytan över röret och rinner ner i det, ser lite lustigt ut i botten med en ljusare del, är det betong eller, på vilken nivå tas vattnet från,många frågor
mera info enligt ovan behövs
 
Ja vattnet kommer från sidorna,då brunnen antaglingen ligger över vattenådern, det är väl så en grävd bruk funkar tror jag? Från botten till ytvattnet vid full brunn ca 2,30 m.
Djup rör kanske 1m..
 
Redigerat:
Var går slangarna ner, hänger dom bara rakt ner där, syns inte men verkar vara riktigt klart vatten och en bra bit till botten, det röret kanske är nedsatt för att ytterligare få in mer vatten om nivån på grundvattnet skulle sjunka, blir lite som en rörspetsbrunn i grusåsar
 
Ligger till så här att, jag har tömt brunnen presics och fick då se detta rör, så vattnet är botten du ser och en släng är till gårdspump och den andra går till vattnet genom filter Callidus anif till stugan
Har grävt ur sanden då jag ska byta till ny.
 
OK då förstår jag , röret är nog då en förlängning för grundvatten att komma upp i , så fyll inte fin sand i röret utan ta till lite grovt där och kanske en duk över så inte finsand täpper till röret, fritt flöde upp är bra.
 
  • Gilla
hampe67
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.