Vi håller på med ett projekt där vi ska smälla upp en ovanmarkspool på ett träbjälklag (väldigt ojämn gräsmatta) och har allting hemma utom nån sorts matta att lägga mellan trallen och poolen för att jämna till underlaget lite. Ju tjockare desto bättre. Vi hade tänkt köpa en sån där grön filtmatta utan taggar under, men det verkar endast som om Bauhaus har denna för vettig peng, och dit har vi 25 mil enkel resa, och man vill inte gärna gå och trängas bland en massa folk enbart för detta. Bauhaus gröna matta kostar 33 kr m2 och tralldäcket är 30 m2.

Så, vad finns det egentligen för alternativ? Order från frugan är att det inte får se hur fult ut som helst, jag tänkte annars på nån sorts bitumenmatta som bl.a. Biltema har som man lägger mellan mark och dammduk när man anlägger fiskdamm. Ett annat alternativ är tjock takpapp. Poolen är mörkgrå på utsidan så det smälter ihop ganska okej. Fult är det dock, men man kan ju annars börja med detta och lägga på en grön matta nästa år när vi har fler ärenden till storsta´n. Runt om oss har vi Biltema, Jem&Fix, Byggmax, Granngården, XL Bygg, Beijer Bygg och Jula. Saknar tyvärr de välsorterade bygghandlarna som Hornbach och Bauhaus som verkar vara de som har denna sorts billiga balkongmatta.

/S
 
Bauhaus har grå matta också. Snyggare om den syns. Vad kostar hemkörning? Några butiker kör ju t o m gratis just nu...
 
Jag körde med konstgräs från jem&fix när jag byggde om.
Funkade smidigt, det enda jag kan varna för är att om solen steker på den så är den oerhört varm att gå på medans man fixar till allt innan själva poolen är på plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.