Svar: Örebro

Tre grabbar i åldern 5-10 år behöver mer stimulans i sitt byggande - allt av pappas byggmaterial är slut!
 
J
Örebro!

Just den där modellen har jag sneglat på länge! Men min hustru stoppar mig varje gång och påstår att jag är för vuxen för det :thinking:
Vinner jag denna ska jag verkligen bevisa motsatsen! Lego kommer man aldrig att bli för vuxen för!
 
Svar: Örebro.

Min snart 90-åriga granne älskar att bygga med Lego. Nu när han blivit tvungen att isolera sig ensam hemma pga coronaviruset hade det varit helt fantastiskt att kunna överraska honom med detta Legopaket!
 
Svar: Örebro

Motivering:

Föris är stängt - det är så trist
Då gäller det att med all sin list
Ta en paus
Och skapa legokaos
Med Klossbutikens roliga garage
Kan jag bygga utan sabotage
Föräldrarnas tår får bitarna sila
Men de får i alla fall lite coronavila
 
Svar örebro

Skulle vara perfekt. Har knappt nå lego i hemmet med det lilla vi har bygger grabben ofta med! Skulle bli en perfekt present nu tills han fyller år, kan va så mysigt att bara sitta och bygga saker med sina barn!
 
Svar: Örebro

Vår grabb, 6 år gammal, hade oturen att bryta underbenet förra veckan och han är nu gipsad från foten upp till låret. Prognosen säger 6-8 veckor innan han får ta bort gipset.
Många långa dagar framöver skulle gå betydligt fortare med lite nytt lego!
Barn i rullstol med gipsat ben leker med Lego på ett bord.
 
Svar: Örebro
Motivering: Jag har en LEGOtokig trio hemma hos mig med åldrar 5, 8 och 41 :) Dessa tre skulle ha rikligt kul ihop med detta. Den lilla har bara 15 h på förskola och får just nu inte vara där alls, han klättrar bokstavligt på väggarna, och testar allas tålamod just nu. Hade vart himla kul att ge framförallt honom detta fina bygga, många roliga byggtimmar framför oss.
 
Svar: Örebro

Ge en kvinna ett hus och hon bygger ett hem. Så är det! Min älskade fru Monika har lagt mycken tid och energi på att underhålla och rusta upp familjegården sen vi köpte den från hennes föräldrar för två år sedan.

Hon har över åren uttryckt passion för Legos fina hussatser och nu vill jag gärna kunna uttrycka min kärlek för allt hennes engagemang hon lägger ner genom att ge henne denna legosats när jag får chansen! Undertecknad har nackskada och kan inte lägga fullt så mycket energi som hon på att kunna bygga hemmet.

När Monika sedan har fått bygga är det ju en trevlig bieffekt att dottern kan få ställa huset i sin lilla legostad! :)
 
Butiken finns i Örebro.

Efter tre veckor i isolering med två legosugna barn, skulle detta legokit vara helt fantastiskt att få! Jag trodde idag att vi snart skulle komma ut ur vårt hem, men tyvärr kom febern tillbaka igen. Jag är ganska säker på att vi kommer att spendera stora delar av våren hemma.

Det bästa med detta lego är att det kommer att utveckla mina barns intresse för min hobby: bygga hus. Kanske kan de lära sig något och hjälpa till när vi bygger ett modulfritidshus i sommar. Moduler och lego är ju samma sak! Om vi är kvar i isolering och får skjuta på framtiden, kan vi i vart fall roa oss med legobygge!
 
Strax öster om Örebro! Så många gånger jag tänkt besöka butiken men vi passerar alltid när det är stängt

Påsklovet är på ingående o eftersom det är social distansering på menyn så blir det att stanna hemma på 70 kvm för mig och mina tre gossar :worried: Inget mys med farmor/farfar på deras lantställe. På riktigt börjar jag bli desperat. Jag tänker att de får turas om att bygga modellen och jag serverar bitar och uppmuntrande ord. Det skulle vara fint :heart:
 
Svar: I Örebro

Förutom att det är kul att bygga ihop det så hade det varit ett bra komplement till bilbanelandet :D
 
Butiken finns i Örebro!

Har en son som är mycket frustrerad av att stanna hemma från förskolan så fort näsan rinner i dessa tider, han vill ju leka med kompisarna. Han har precis gått från duplo till vanligt Lego, men har inte så många modeller ännu. Hade varit så roligt att få överraska honom med detta. Håller tummarna för vinst :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?

Hej Klossbutiken ligger i Örebro. Min dotterdotter Sienna är suverän Legobyggare och gathörnet skulle passa henne perfekt! Resan som jag hade bokat för henne och mig i 13- Årspresent blev inställd, hennes aktiviteter efter skolan likaså, så nog behöver hon nåt riktigt kul att syssla med. Hoppas jag vinner åt henne!
 
I Örebro.

Med 2 lego tokiga barn samt en pappa som Gärna också bygger deras bygge hade huset på hörnet varit en perfekt sysselsättning nu när det blivit mycket hemma tid.
 
Örebro!

Jag har tre grabbar här hemma som ÄLSKAR Lego! Den stora älskar att bygga Lego, mellankillen älskar att leka krig med gubbarna och den lilla älskar att krascha det de stora har byggt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.