Det är helt klart en god idé att få dörren på plats och se till att den är stängd.
 
Jag gillar idén med ståltråd. Men varför gå från list till list (som jag tolkar det)? Det blir fult och sämre. Du kan väl borra hål i kanterna på plasten på bägge sidor om listen och dra ihop dem? Du snurrar på insidan och det blir mindre synligt.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det är faktiskt precis så jag tänkte göra!
Först limma med NoMoreNails.
Sedan dra rostfri tråd genom hål, som jag har borrat i aluminiumprofilerna.
Biltema har en hyfsat billig 2 mm tråd som borde kunna göra en del nytta:
[bild]
En annan sak, som jag har slarvat med är dörren.
Om den kommer på plats och är stängd, så borde väl inte3 rutorna tryckas ut lika lätt.
Självklart måste växthuset ha en dörr.... tryckstötarna fördelas då på 2 rutor istället för bara en då.
 
Smältlim fungerar om det är akut, jag har provat:rofl:
 
  • Gilla
kuwi
  • Laddar…
Uppdaterar tråden sådär en 2 år senare.

Jag satte fast stripes/buntband. Borrade hål genom plasten och trädde igenom. Får se hur det funkar. Orkade inte hålla på med silikon.
 
  • Buntband används för att fästa ett föremål på en växthusstolpe, hål borrade i plasten för genomföring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Växthus med buntband genom borrade hål på plastpanelerna för fastsättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Växthus i trädgård med öppna dörrar och växter inuti, synliga buntband genom plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av ett växthus där buntband används för att fästa plastskivor, med borrade hål som syns i plasten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tips: Det är skillnad på buntband och buntband. Tål de inte UV-ljus så har de nog gått av innan du svept första midsommarsnapsen. ;)
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Tips: Det är skillnad på buntband och buntband. Tål de inte UV-ljus så har de nog gått av innan du svept första midsommarsnapsen. ;)
Tror dom är uv- beständiga. Vi får väl se hur det går. Vill ju inte bli störd mitt i midsommarsnapsen
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
kuwi och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.