Har fått en offert på 160 000 innan rot på att göra badrum som är knappt 7 kvm. Då ingår att riva ut det gamla, takspottar mm men inte kakel, klinker och badrumsmöbler. Jag tycker att det känns lite högt men har egentligen ingen aning. Vad skulle ni säga är ett rimligt pris? Gäller Uppsala/Knivsta om det är så att region påverkar också.
 
BirgitS
Det är i alla fall inget helt orimligt pris för bra hantverkare enligt liknande trådar. Men man bör ju alltid försöka få in flera offerter.
 
Tycker det låter fullt rimligt om det ingår undermaterial t.o.m tätskiktsnivån.
 
Håller med, ingår tätskikt, fog/fix och allt sånt så skulle jag nästan vilja säga att det är ett bra pris.

När vi renoverade för 1 år sedan slutade det på 130k, men då gjorde jag all rivning själv + viss uppbyggnad, hjälpte till med rördragning, el osv för att kunna pressa ner kostnaderna.

Så 112k efter rot är ett bra pris. Med kakel/klinker som inte är snordyr och inredning kanske det landar på 140-160k tot vilket får anses vara ett bra pris.

Tog själv in flera offerter när vi skulle renovera och de flesta låg på 170-180k inkl allt utom just kakel/klinker/möbler. Då är vårat badrum bara 4kvm stort :)
 
  • Gilla
Thomas.M och 1 till
  • Laddar…
Tack för svaren, då kör vi vidare på det.
 
  • Gilla
Pelle Svanslös1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.