Jag blev förvånad över en uppgift här att fem år är normal livslängd för en ny TV i dag. Står i begrepp att köpa en ny TV, men då är det väl knappast idé att köpa en dyr apparat.
Jag ser på TV på traditionellt sätt genom Comhem. Tips på en ca 50 tums TV? Antar att man ska välja LED men vilka andra egenskaper bör man välja?
 
Redigerat:
.... tacksam för att min 23 år gamla BO fortfarande lever ... trots att den är ett åbäke ...
 
Johan Gunverth
Tack för tipset! Jag har kollat denna 50 tums TV från Sony på nätet och ser att den får mycket goda recensioner. Dock verkar högtalarna inte vara i högsta klass men det gäller ju för alla tunna apparater.
Har du hittat någon återförsäljare i Göteborgstrakten och vet du prisläget?
 
Johan Gunverth skrev:
Tittade precis på en TV med samma kravspec som önskemål. Inga finesser som "Smart-TV", 3D och WiFi, bara bra bild.

Sony KDL-50W705B har jag hittat hittills
[länk]
DYNAMISKT KONTRASTFÖRHÅLLANDE
Över 1 miljon
Vilket i den prisklassen motsvarar typ 500:1 i äkta kontrast :D
 
Henri skrev:
Johan Gunverth
Tack för tipset! Jag har kollat denna 50 tums TV från Sony på nätet och ser att den får mycket goda recensioner. Dock verkar högtalarna inte vara i högsta klass men det gäller ju för alla tunna apparater.
Har du hittat någon återförsäljare i Göteborgstrakten och vet du prisläget?
De hade den på Mediamarkt för någon månad sedan. Där är det dock rätt stor omsättning på modeller, så lita inte på att den finns kvar.
Det stämmer med högtalarna. Inget tungt ljud precis, men de är inte usla på något vis. Gäller nog alla med tunn ram. Ljudet går ut neråt i underkant. Tänk iMac som ändå har ett riktigt fett ljud.
 
Redigerat:
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Kan bara instämma med att Sonyn är ett bra val.
Min KD L...nånting 47" köpte jag för snart 11 år sen och den fungerar perfekt än. Var en av de första med Full HD.
Ljudet är helt OK, hade dock en soundbar. Nu är den i mitt sovrum och fungerar perfekt - i vardagsrummet en större.. dock samsung.
 
Vi är mycket nöjda med vår Sony-TV sedan fem år fastän det var en billig modell. Mycket bra bild. Det som börjar störa oss är att processorn är lite slö så att det tar tid att navigera i Netflix, men du skulle tydligen inte nyttja smart -TV.
 
Köpte en Sony Brava för 10 år sedan, bara 46 tum dock;) O första generationens smart-TV. Kör med Apple TV, och tvn funkar Också fint som skärm till dator. Haft tv:n kopplad till andra avancerade högtalare, nu kör vi soundbar då högtalare o all teknik därtill inte får plats (läs: jag vägrade klämma in all teknik efter renovering av estetiska skäl;). Allt är bra med TV:n. Utom just ljudet.
 
E Etrompa skrev:
Köpte en Sony Brava för 10 år sedan, bara 46 tum dock;) O första generationens smart-TV. Kör med Apple TV, och tvn funkar Också fint som skärm till dator. Haft tv:n kopplad till andra avancerade högtalare, nu kör vi soundbar då högtalare o all teknik därtill inte får plats (läs: jag vägrade klämma in all teknik efter renovering av estetiska skäl;). Allt är bra med TV:n. Utom just ljudet.
Dessa Sony Bravia är riktigt bra! Min är också äldre, nog mer än 10 år - en 47";den har WiFi genom en USB sticka som man fick köpa till, men rätt onödigt då jag inte sett någon direkt nytta med WiFi i den tv:n. Den har nätverksuttag som funkar bra. Har den kopplad till Apple TV - där jag har app för IPTV samt alla Play kanaler. Funkar riktigt bra efter alla år bra bild - ljudet räcker för att ha den som sovrums TV. Var på gång att sälja den för nåt år sen, men föga pengar för en så bra tv - så jag behöll den o kommer ha den kvar tills den ger upp... Kostade 6990:- ny 2012. Kvalitet rakt igenom!!
 
Försök att hålla er till dessa, för en 10 år nyare TV har grymt mycket bättre bild, 4k, Oled etc en vanesak men det kostar :/
 
Morsan köpte en luxor 55 tum på ICA utan stöd för appar. Bra bild men uselt ljud. Hon köpte en billig samsung sound bar så ljudet blev bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.