Hur bra är en luftvärmepump egentligen. Kan man montera ner sina befintliga elelement? Eller bör man ha kvar dem. Räcker luftvärmepumt till för att värma upp två plan? Har tänkt sätta den i hallen, troligtvis vid trappan. Kommer ha en så effektiv vi kan hitta då min mans företag jobbar med det så han köper billigt.
Men frågan är klarar en pum av att värma upp ett helt hus? Nedervåningen har rellativt öppen planlösning och huset är på dryga 150 kvm
 
Behåll elementen vp ger bara effekt till ca 15- sen är ni utan den sen är det bra att ha elementen för att slippa kallras.
 
Men frågan är klarar en pum av att värma upp ett helt hus? Nedervåningen har rellativt öppen planlösning och huset är på dryga 150 kvm
Svar JA. När det är relativt varmt ute.
Läs http://www.energimyndigheten.se/web/biblshop.nsf/FilAtkomst/ET2006_25w.pdf/$FILE/ET2006_25w.pdf?OpenElement
Gå direkt till sidan 9 så förstår du vad jag syftar på.
 
Hej !

Jag har ett hus på 100kvm och har en sanyo luftvärmepump i min trapp så den når både nedervåning samt övervåning. Men ja anser att de inte kan värma hela huset men med hjälp av någon annan värmekälla ska de nog funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.