Vad jag tycks se är det en Dell bärbar dator. Och hur den fungerar är nog en lite för "stort" fråga för ett forum an den här typen.
 
  • Gilla
  • Haha
tompaah7503 och 6 till
  • Laddar…
Kan någon hjälpa mig?
 
5
Mansour Mansour skrev:
Huvedkretsen
F1



Q1(2,7A)

Q2(2,7c)


QF1


SB1
Då detta verkar vara en skoluppgift så tycker jag du ska kolla upp det i dina skolböcker.
Ett annat tips är att kolla kretsschemat vad du tror symbolerna har dör funktion då har hänvisningen inom parentes.
Ett andra tips är att leta upp en symbolförteckning för elektriska symboler för kretsscheman.
 
Mansour Mansour skrev:
Kan någon hjälpa mig?
Ja, din lärare borde ju hjälpt dig lite tidigare, så du slapp fuska på provet ..
 
Det inte fusk han sa själv att ni kan hitta svaret på boken eller nätet
 
Mansour Mansour skrev:
Det inte fusk han sa själv att ni kan hitta svaret på boken eller nätet
Fast att be någon svara på frågan åt en är definitivt fusk. Du har ju liksom frågan i rubriken ...
 
Har du tittat i boken? :thinking:
 

Bästa svaret

5
Mansour Mansour skrev:
Det inte fusk han sa själv att ni kan hitta svaret på boken eller nätet
Börja med att studera ett kretsschema å tänk på vad det behövs för ingående komponenter för att få den funktion man behöver.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Det står tydligt ”ni får inte hjälpas åt” att ta hjälp av andra ligger nära det. Att fråga andra via nätet är inte samma sak som att leta efter information på nätet. Frågan är dessutom obegriplig.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Fast att be någon svara på frågan åt en är definitivt fusk. Du har ju liksom frågan i rubriken ...
 
  • Skärmdump av en diskussion i ett utbildningsforum med textmeddelanden och länkar till filer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Immobil Immobil skrev:
Har du tittat i boken? :thinking:
Ja men jag har inte hittat något
 
Då har du inte letat tillräckligt noga! Öppna den igen.
 
Lada upp bilder på kretschemat där man ser symbolerna så ska vi nog kunna hjälpa dig.
 
5
Jag har gett dig en del ledtrådar och en liten knuff i rätt riktning, du får faktiskt jobba lite själv med.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.