Så ser det ut. Elcentral med öppet lock och synliga anslutna kablar, finger visar mot komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elcentral med öppet kapsling och synliga anslutna kablar och elektriska komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elcentral med öppet lock och synliga anslutna kablar, finger visar mot komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elcentral med öppet lock och synliga anslutna kablar, finger visar mot komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför inte bara sätta en skarvdosa här där påslaget sitter och sedan koppla in påslaget längre "ut" på kabeln, på en bättre plats.
Jag har själv lika på min spånsug, så jag startar och stoppar med hjälp av en käpp. Tänker flytta påslaget precis som du, men har inte fått tummen ur. Vilket år som helst.......
 
Jo, jag såg att det gick att skruva loss hela dosan precis.
Å jo, det är rätt. Att "skarva" med en kopplingsdosa går att göra!
 
Varför går du och beställer ett nytt start och stopp med motorskydd när du måste montera bort just ett start och stopp med motorskydd. Är brahalådan tom?

Det hade varit möjligt att dra ut en kabel från orginal start och stopp till en låda med tryckknappar och sas fjärrmanövrera orginal start och stopp.

Protte
 
bax bax skrev:
Varför inte bara sätta en skarvdosa här där påslaget sitter och sedan koppla in påslaget längre "ut" på kabeln, på en bättre plats.
Jag har själv lika på min spånsug, så jag startar och stoppar med hjälp av en käpp. Tänker flytta påslaget precis som du, men har inte fått tummen ur. Vilket år som helst.......
Är det en 703b, du har?
 
prototypen prototypen skrev:
Varför går du och beställer ett nytt start och stopp med motorskydd när du måste montera bort just ett start och stopp med motorskydd. Är brahalådan tom?

Det hade varit möjligt att dra ut en kabel från orginal start och stopp till en låda med tryckknappar och sas fjärrmanövrera orginal start och stopp.

Protte
Jo jag vet... Ibland tänker man inte igenom det hela riktigt klart, å ser vad det är för förutsättningar man ska möta.
Så det har blivit till att avbeställa den....
 
En fråga bara. Fas färger skiftar sig ibland. De som satt i stämde iallafall inte med vad vi brukar ha i Sverige. Men de borde väl vara rimligt att de placeras från vänster till höger sett med L1 L2 L3?
 
Sturmtiger Sturmtiger skrev:
Är det en 703b, du har?
Ingen aning vad min heter, det är en sån där kina-sug med två säckar som är ombrandad i alla möjliga färger och namn.

Bilden ger tyvärr lite för lite info för att jag ska våga säga hur du ska koppla.
Det hade varit bra att se kablarna som är anslutna på nersidan kontaktorn också.
 
Jag bröt mig in ytterligare in i "bankvalvets innre hemligheter", å kom åt enbart de 3 faserna å jorden direkt. Så det får bli morgon dagens projekt att koppla nytt därifrån. Ska visst till jobbet snart
Annars är ju sånt här trevligsre att hålla på med....
 
Det låter som om du borde anlita en duktigt elektriker istället för att göra detta själv!
Vet man inte riktigt vad man gör bör man låta bli när det gäller el!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.