Är det nån som vet på ett ungefär vad en tennisbana (grus) går lös på att anlägga.
 
Lite som att fråga hur långt ett snöre är men:

* Vilket är befintligt underlag? (berg/jord/sand)
* Lutar marken behövs utfyllnad osv.
* Ska det bara vara bana eller ska det vara nät/läktare/stadion/gräsmatta runt om?

En gissning mellan tummen och pekfingret är 80'-100' klappat ock klart med nät osv med så gott som helentreprenad där underlaget är någorlunda jämnt.
 
Vi förutsätter att marken är helt ok och inte behöver fyll och att inga arb. kostnader ska vara inräknade.
Stängsel? ja men inte läktare.
 
Och vart kan man få information om hur man anlägger en bana osv.¨
 
ska anlägga tennisbana snart och fått offerat ett pris på 350-400k då ingår följande: makadam, asfalt, (Plexipave gummiliknade toppskikt), målade linjer för tennis och basket, nät, basketkorkar, domarstol, 4 meter högt stängsel på kortsidorna och 1.5 på långsidorna. Har ett ganska jämt underlag så att priset torde stanna på 350k
 
Jag är också intresserad av att bygga en tennisbana för utomhusbruk. Underlaget på tomten är jord och är för tillfället sluttande så marken behöver jämnas ut först, se bild nedan.

Hur ska man bygga upp underlaget i utjämningen för att få det optimalt för tennisbanan och vilken typ av bana rekommenderas i detta fallet? Min budget är relativt låg för detta projektet (max 200.000 kr) så jag skulle gärna vilja ha en uppskattning om pris också.

Sluttande trädgårdstomt med ojämn jord och grenar, potentiell plats för en tennisbana.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.