Jag håller på att bygga färdigt ett uterum som står på plintar.
När jag skulle lägga igen bjälklagsfacken såg jag att något djur använt utrymmet under bjälklaget som toalett.

Djurbajs bland singelsten på svart markduk, möjlig indikation på djurintrång under uterum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och lite beroende på vad det är så tänkte jag ev att näta in glipan mellan bjälklagets undersida och marken med t.ex. hönsnät för att hålla ev katter ute.

Vad tror ni? Är det kattbajs? (8/16 singel i bakgrunden)
 
Nej skulle jag säga. Katter vill gräva ner och täcka över sin avföring som liknar hundavföring ("kringlor"), dock lite mindre i storlek.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Råttbajs säger jag
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Jo, ser ut som råttskit eler sork möjligen. Lite för små krallar för att vara katt.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Okej! Tack för all hjälp!
Det har nämligen sprungit katt därunder ibland, men då kanske för att jaga gnagare.

Men om det nu är råtta så hjälper väl inte hönsnät heller för att hålla de borta i framtiden.
 
Hm, nu kom det lokala motbud...igelkott... vad tror ni om det?
 
Fullt möjligt, men just nu är de i ide. Men har det legat sen sommarn, så.
 
Jo, just dessa korvar kan ju ha legat sedan sensommaren förra året.
 
Har du igelkott i närmiljön är den definitivt huvudmisstänkt
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Japp. Jag har i alla fall sett igelkottar häromkring förra året.

Det vore lite roligt om den ville bosätta sig hos oss. :)

Tack för svar
 
Hade tröskeln till tvättstugan borttagen under renovering häromåret. En igelkotthona bestämde sig för att tvättstugan var lämplig som boplats. Producerade en mängd spillning med identiskt utseende under någon dag innan tröskel återmonterades.
 
Kapar tråden med samma fråga, vems bajs?
 
  • Exkrement på mörk jord, troligen från vilt djur, omgiven av små kvistar och löv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som katt. Eller kanske igelkott.
 
Är det ditt?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ser ut som katt. Eller kanske igelkott.
Korven ligger på vår rondell som är upphöjd en 15 cm, klarar en igelkott ett sådant hinder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.