Hej. Håller på att bygga ett hus och det härjar inbrottstjuvar. Har ni några tips på kameror man kan sätta upp som fungerar över mobilnätet. Jag har kikat lite på åtelkameror.

tacksam för tips.
 
J
Kan rekommendera Ring ringklocka med kamera. Kul att se förvåningen när någon ringer på och man skriker Bu
 
J J P skrev:
Kan rekommendera Ring ringklocka med kamera. Kul att se förvåningen när någon ringer på och man skriker Bu
jo visst är det så men jag skulle behöva något som inte kräver Wi-Fi samt det ska kunna övervaka utsidan
 
Hur tänker du systemet? Skall varje enskild kamera ha ett sim eller tänker du koppla vanliga ip kameror till en 4G router? Sedan kan ju kamerorna pusha till tillverkarens (oftast) cloud eller så kan du köra port forwarding genom routern.

HIKVISION har väl en hel del, kolla på deras hemsida.

Tänk på att det går en hel del data. Kanske inte fel att koppla kamerorna till en bra NVR som gör motion detect och skickar korta klipp till din mobil.

Kan kamerorna monteras skyddat eller måste varje kamera sitta oåtkomligt på en stolpe? Hur har du med kraftförsörjning, finns det 230V? Frågar eftersom du säger att du bygger så det beror ju lite på hur mycket el som finns.
 
D'link har och sen deras gratisapp.
 
googla på nåt sånt här så hittar du drösvis med guider på hur man gör om en gammal android lur till en övervakningskamera

Android Phone into a Security Camera
 
I ikeo skrev:
googla på nåt sånt här så hittar du drösvis med guider på hur man gör om en gammal android lur till en övervakningskamera

Android Phone into a Security Camera
men hur bra är det utomhus.
 
ahh missade att det var utomhus, borde jag ju fattat när det stod åtelkameror.
Men en gammal mobil somman gömmer nånstans lite skyddat kansek kvittar om den inte håller så länge. Dom flesta har väl ett gäng gamla mobiler liggandes som inte går att använda till nåt vettigt iallafall så...
 
I ikeo skrev:
ahh missade att det var utomhus, borde jag ju fattat när det stod åtelkameror.
Men en gammal mobil somman gömmer nånstans lite skyddat kansek kvittar om den inte håller så länge. Dom flesta har väl ett gäng gamla mobiler liggandes som inte går att använda till nåt vettigt iallafall så...
inte så lätt att förstå. Man kan ju faktiskt ha åtelkameror inomhus också . Ska undersöka om jag kan sätta i ett simkort och få den att bevaka. Bryter de sig in lär de ju vara inomhus också.
 
Arlo Pro 2 el nyare.
Sen en 4G router.
Kamerorna är även nice sen när huset är klart.
 
En bra åtelkamera kostar lika mycket som en Arlo Pro 2 kamera plus att varje åtelkamera behöver simkort.
 
Det är väl inte heller utrustningen, som kostar så mycket, utan senare är det datatrafiken om man inte redan har ett bra bredbandsabonnemang.
 
Jag har Arlo Pro kameror på landet med en 4G router med en batteribackup (UPS).
Inte så mycket för tjuvar skull utan för att se några spännande djur.
UPS'en är för att jag tyckte Arlon bråkade när strömmen bröts vilket händer ganska ofta men som kan vara bra utifrån tjuvperspektiv.
Det krävs inget monsterabonnemang för att driva runt det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.