Hej!
Har en pelletsanläggning som jag ska göra mig av med och ersätta med luft/vatten.

Ingår borttagning och bprtforsling av pelletspannan i installationen eller ligger det utanför deras arbete?
 
Det beror nog egentligen på hur du gör upphandlingen.

Kan du själv göra en del så blir billigare.
Alternativt om du annonserar att den bortskänkes mot demontering och avhämtning om det nu är något som är av värde
 
Kalle91 Kalle91 skrev:
Hej!
Har en pelletsanläggning som jag ska göra mig av med och ersätta med luft/vatten.

Ingår borttagning och bprtforsling av pelletspannan i installationen eller ligger det utanför deras arbete?
Varför göra sig av med en fungerande värmeanläggning ?
Vill du ha luft vatten värmepump så låt rörmokaren koppla in den så att du kan köra pellets ifall du behöver!
Det enda du behöver tänka på är att du sätter en övertemperaturskydd på returen så att du inte kan skada kompressorn i Värmepumpen!
Då slipper du riva pelletsanläggningen och får reserv om du får haveri på lvp
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Kalle91 Kalle91 skrev:
Hej!
Har en pelletsanläggning som jag ska göra mig av med och ersätta med luft/vatten.

Ingår borttagning och bprtforsling av pelletspannan i installationen eller ligger det utanför deras arbete?
Hej Kalle! Jag planerar inköp av lift/VattenVP.. Hur gick det för dig? Vill du dela med dig vilken modell på vp det blev och installatör du av använde?

Mvh Tom
 
A
T Tooompaaa89 skrev:
Hej Kalle! Jag planerar inköp av lift/VattenVP.. Hur gick det för dig? Vill du dela med dig vilken modell på vp det blev och installatör du av använde?

Mvh Tom
Kalle lämnade tråden efter sitt första inlägg och har inte setts till efter detta
 
electroluxaren skrev:
Kalle lämnade tråden efter sitt första inlägg och har inte setts till efter detta
Tack! Då söker jag vidare
 
T Tooompaaa89 skrev:
Hej Kalle! Jag planerar inköp av lift/VattenVP.. Hur gick det för dig? Vill du dela med dig vilken modell på vp det blev och installatör du av använde?

Mvh Tom
Hej Tom
Jag köpte till slut en Nibe VVM S325 (anslutning nerifrån). Beställde det via en lokal installatör och det gick väl relativt bra. Dock kan jag säga att jag båda vintrarna när jag haft minusgrader ute så har fläkten ute Nibe F2040 tappat kommunikation med innedelen. Frustrerande när du har en splitterny produkt, speciellt när det är från svensktillverkade Nibe. Jag har kontaktat installatören som sagt att några andra haft liknande problem och att det går på garantierna. Är just nu pågång med att beställa kretskortet på garantin nu i dagarna och den gamla ska skickas in till Nibe för att se varför problemet uppstår. Dock är det här på utedelen och inte innedelen.

Jag kan hålla med "byggarätt" ovan . Har du möjlighet behålla din nuvarande värmeanläggning och isåfall ha både luft vatten så gör det. I mitt fall var min pelletsanläggning egenbyggd av förra ägaren och väldigt väldigt gammal. Tog mycket yta och krånglade hela tiden. Jag hade ändå behövt köpa nytt kretskort och brännare. Så jag tog bort skiten:).

Kan säga att jag gjorde väldigt mycket research innan jag köpte en Luft/Vatten. Bor man i skåne så finns det inte mycket andra alternativ om man har ett stort hus. Jag kollade på Luft/Luft men där hade jag behövt 3-4 stycken för att värma upp huset ordentligt då jag inte har så mycket öppen yta.

Lycka till med ditt inköp!

mv
Kalle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.