Hej,

håller på planera nytt badrum i övervåningen. Jag har en plan för hur det ska se ut, och jag har också en plan för hur jag vill ha golvbrunnar i dusch och bastu (badar bastu minst 1gg/vecka så det finns ingen risk för att den torkar ut).

Min fråga: Tycker ni att jag ska ha en till golvbrunn i tvättstugan? Planen är att hela utrymmet (tvättstuga & dusch & bastu) ska ha en och samma plastmatta. Och jag tänker att jag med en tredje golvbrunn i tvättrummet slipper ett orimligt högt golv i tvättstugan och dörren till hallen som jag annars skulle tvingas ha om jag ska ha fall åt rätt håll hela vägen från dörren till duschen.

Kommentarer?

Ritning av badrumsplan med markerade golvbrunnar i dusch och bastu, potentiell golvbrunn i tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S Sepp skrev:
Hej,

håller på planera nytt badrum i övervåningen. Jag har en plan för hur det ska se ut, och jag har också en plan för hur jag vill ha golvbrunnar i dusch och bastu (badar bastu minst 1gg/vecka så det finns ingen risk för att den torkar ut).

Min fråga: Tycker ni att jag ska ha en till golvbrunn i tvättstugan? Planen är att hela utrymmet (tvättstuga & dusch & bastu) ska ha en och samma plastmatta. Och jag tänker att jag med en tredje golvbrunn i tvättrummet slipper ett orimligt högt golv i tvättstugan och dörren till hallen som jag annars skulle tvingas ha om jag ska ha fall åt rätt håll hela vägen från dörren till duschen.

Kommentarer?

[bild]
Det känns överflödigt med ytterligare en golvbrunn och det rimliga är också att inte att ha fall i hela rummet (även om jag vet att det brukar noteras på besiktningar).

Är det plastmatta har du ändå någon typ av uppvik mot tröskel för att skydda mot utläckande av vatten.
 
S Sepp skrev:
Hej,

håller på planera nytt badrum i övervåningen. Jag har en plan för hur det ska se ut, och jag har också en plan för hur jag vill ha golvbrunnar i dusch och bastu (badar bastu minst 1gg/vecka så det finns ingen risk för att den torkar ut).

Min fråga: Tycker ni att jag ska ha en till golvbrunn i tvättstugan? Planen är att hela utrymmet (tvättstuga & dusch & bastu) ska ha en och samma plastmatta. Och jag tänker att jag med en tredje golvbrunn i tvättrummet slipper ett orimligt högt golv i tvättstugan och dörren till hallen som jag annars skulle tvingas ha om jag ska ha fall åt rätt håll hela vägen från dörren till duschen.

Kommentarer?

[bild]
Montera spygatter.
 
Krilleman
Den gulmarkerade brunnen skulle jag ha skippat helt.

Och sätt inte spygatt i bastu. Kör på riktig golvbrunn, skulle du få problem med torkande vattenlås så monteras luktstopp.
 
Tack för synpunkter

Lutar kanske åt att jag skippar extra golvbrunnen i tvättstugan då.

Tänkte ta in några proffs för att flytspackla och lägga våtrumsmatta, tycker de att de absolut ska ha en till golvbrunn i tvättstugan för att få till rätt fall så får jag bita i sura äpplet och låta de installera en till.

Hursomhelst tänkte jag bara ha golvbrunnar, inte spygatt. Anledningen är först och främst att duschavlopp och bastuavlopp hamnar i olika fack mellan golvbjälkarna, och för att följa hustillverkningens instruktioner behöver jag då korsa bjälken ”mitt i” vilket innebär att en eventuell spygattledning kommer alldeles för långt ner för att kunna kopplas till duschens vattenlås
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.