Hej!
Hur fan tänker folk egentligen? Bott i en håla utanför Vårgårda sedan 2012. Blir så jävla less på att andas folks trädgårdseldande. Några grannar med lite mark eldar grenar å sly titt som tätt, en annan fick för sig att elda upp blött sågspån en vacker dag när vi skulle ha barnkalas. Luktade fan och rökfyllde hela byggden. Å nu till råga på allt annat jävla eldande så har Vårgårda kommunjävel dragit in sopsorteringstjänsten, vilket göra att idioterna elda papoer å plast å fan å hans moster. Ska de försöka röka ut Corona eller? Vem fan ska man stämma? Idiotgrannarna eller kommunfan?
Idioter hela bunten! Åk till tippen för fan istället för å förgifta mig och min familj!
Mvh
Stefan
 
  • Haha
Krokben och 1 till
  • Laddar…
Vill du ha en seriös respons ska du nog inte inkludera svordomar i varje mening.
 
Pratat med grannen? Du kan ju berätta för dem när du har tillställningar så de kan låta bli att elda då.
 
B bmw_ixen skrev:
Hej!
Hur fan tänker folk egentligen? Bott i en håla utanför Vårgårda sedan 2012. Blir så jävla less på att andas folks trädgårdseldande. Några grannar med lite mark eldar grenar å sly titt som tätt, en annan fick för sig att elda upp blött sågspån en vacker dag när vi skulle ha barnkalas. Luktade fan och rökfyllde hela byggden. Å nu till råga på allt annat jävla eldande så har Vårgårda kommunjävel dragit in sopsorteringstjänsten, vilket göra att idioterna elda papoer å plast å fan å hans moster. Ska de försöka röka ut Corona eller? Vem fan ska man stämma? Idiotgrannarna eller kommunfan?
Idioter hela bunten! Åk till tippen för fan istället för å förgifta mig och min familj!
Mvh
Stefan
Med tanke på att du svär som en borstbindare är det nog dig grannarna försöker röka bort, skulle mycket hellre haft Corona som granne.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Krokben
Jag skulle snackat med grannen på ett bestämt men lugnt sätt. Hur kommunen valt att göra med sopsorteringen så ger det inte dem rätten att leda plast och andra sopor på sin tomt. Jag har också haft idiotiska grannar som tycker dem kan göra precis som dem vill för att "det är min tomt, jag bestämmer". Sen om det finns något ont i dina grannar låter jag vara osagt, men det finns dem som inte tänker längre än näsan räcker. Vissa förstår helt enkelt inte att deras handlingar kan påverka andra negativt.
 
I värsta fall får du väl knalla över till grannen och pissa på brasan tills den slocknar eller slå honom på käften.
 
  • Haha
Krokben och 1 till
  • Laddar…
Hehe!
Detta är inte mitt vanliga språkbruk. Gick lite över styr efter att ha läst om allt elände i världen som plussades på av så mycket eldrök i huset precis innan man skulle gå å lägga sig att man var yr i bollen.
Bor rätt glest kan man säg. Är uppväxt i liknade miljö, så jag tycker att jag vet hur det funkar...
Alltså säga till innan man ska ha kalas till alla uti bögda funkar inte. Inte heller att cykla runt å se vem det är som eldar å sen läxa upp dom.
Vet inte riktig va man ska börja eller sluta. Men en granne är kanon. Han skämdes jättemycket när vi kom å sa till. Fattar inte varför han skulle elda såspån efter vedmaskinen. Han har hur många hektar som helst att sprid eller bara låta det ligga på. Förövrigt är det han som tillverkar mest ved i hela bygden, med kör själv med jordvärme...
Grannen (hela släkten) (vissa är dock helt ok) andra sidan är det ingen mening att prata med. Har försökt en gång och det gick åt helskotta. I övrigt är hela bygden i princip skenhelig. Vissa svär andra kör som idioter, men är ju bara å bikta sig på söndagar.
Ja, ja. Jag tror jag vet vem det va igår. Får väl ta en tur idag om de eldar igen. Men blir så trött om det är den jag tror. Det är så viktigt så att köpa ekologiskt å så, men sen elda skit så man kollavippa av det istället.
 
Redigerat:
Ta fram en korv och njut
 
Ja just det kommunen. Åhh blir bara trött av det oxå...
Vi hade ett rätt kasst system, men det va ett system.
När de körde in detta system så hade de en lastbil med 6 fack som de åkte runt med. Funkade väl rätt ok för oss invånare, med med många brister. Orkar inte gå in på dom...
Sen körde de sönder bilen. Då skyllde kommunen på att detta va så populärt att de va tvungna att dela på turen, vart fjärde vecka 3 saker och vart fjärde vecka resterande 3 saker. Rullande schema...
Orsak, 6 fack bilen skrot och de köpten en 3 fack bil...
Sen gick den oxå paj...
Då började de köra med en typ liten skåpbil för alla 6 grejer, men den arbetsmijön ska vi inte tala om. Vedervärdig, så nu har de bara lagt ner allt och ingen åtgärd. Där är vi nu. Folk eldar upp skräp... zzz!
 
När du säger cykla omkring och kolla vem som eldar.
Så tänker jag på att du även gnäller på grannen 3-4 km bort. Jag kan delvis förstå dig om det är i tomtgräns men det är ju inte direkt olagligt att elda upp trädgårdsavfall.

Hoppas verkligen du inte stör dig om någon som bor 1 km ifrån dig eldar.
 
Nja. Så känslig är jag inte att någon som eldar 3-4km stör. Ser ju elden eller röken på lite håll. Det händer väl att jag råkar få med en lite för sur vedklamp i kamin nu för tiden oxå. Så helt redig är man ju inte själv. Men att stå å elda sura löv, hushållsavfall och färskt ris hela dagarn är inte så trevligt. Och även om det är lagligt så är det ju inte rätt. Förstår inte vitsen med att elda ris å löv som vi bor. Är ju bara å lägga ris och löv i hörnet på på tomten. Eller marägaren som röjer kan väl lägga ris i en hög och låta naturen själv ta hand om det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.