Magnus i ånge Magnus i ånge skrev:
Hej...
Du vet att ha använder svart arbetskraft så du kan åka på arbetsgivar avgifter osv...Dom har varit hos oss och förstört hela huset...
 
  • Eluttag monterat på kaklad vägg intill ett fönster med utsikt mot träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Arg
maximm och 1 till
  • Laddar…
Han är nu anmäld till gränspolisen,skattemyndigheten,ekobrottsroteln,elsäkerhetsverket,polisen,arn,fuskbyggarna,Bra byggare mm....Vi har betalat 714.000:- till honom sen gjorde han inte klart utan stack med pengarna och har lämnat ett hus där vi måste reparera och göra klart för ca 400.000:-..Har massor med bilder efter fusk jobb han har gjort från både vårat och ändras fastigheter...Så vad ni än gör anlita inte honom..Jan har spärrat mig på tel nu men så gör man om man inte har rent mjöl i påsen....
 
  • Arg
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Magnus i ånge Magnus i ånge skrev:
Han är nu anmäld till gränspolisen,skattemyndigheten,ekobrottsroteln,elsäkerhetsverket,polisen,arn,fuskbyggarna,Bra byggare mm....Vi har betalat 714.000:- till honom sen gjorde han inte klart utan stack med pengarna och har lämnat ett hus där vi måste reparera och göra klart för ca 400.000:-..Har massor med bilder efter fusk jobb han har gjort från både vårat och ändras fastigheter...Så vad ni än gör anlita inte honom..Jan har spärrat mig på tel nu men så gör man om man inte har rent mjöl i påsen....
Eller om man blir trakasserad.
 
Väldigt snett
 
  • Vit hylla med lila förvaringslådor monterad snett på en svart tegelvägg i ett rum med lila detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Dortmunder DAB
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Eller om man blir trakasserad.
Vad menar du?
 
D Daniel 109 skrev:
Eller om man blir trakasserad.
Vad menar du?
 
Magnus i ånge Magnus i ånge skrev:
Vad menar du?

Han springer omkring och hotar mig med stryk fick jag höra på avvägar..
En ful fisk som har ett långt brottsregister.
Åtgärder kommer vidtagas.
 
Gammal tråd jag vet. Men hade dom hos mig att byta tak. Det gjordes. Men skorstenen skulle få en huv även. Var med i offerten. Taket byttes april/maj 2019. Väntar fortfarande på den där huven. Inser nu efter att ha läst här att jag kan glömma den. Han bytte nummer och gick upp i rök. Låter nästan som han har lämnat landet om man ska tolka era inlägg.
Fick ett tak iaf. Men ingen huv. Så ja, skulle hålla mig från att anlita igen, tyvärr
 
  • Gilla
Magnus i ånge
  • Laddar…
Kanske läge att kolla taket, det kan vara mer fel än en saknad huv.
 
  • Gilla
Magnus i ånge
  • Laddar…
Purpledodi Purpledodi skrev:
Gammal tråd jag vet. Men hade dom hos mig att byta tak. Det gjordes. Men skorstenen skulle få en huv även. Var med i offerten. Taket byttes april/maj 2019. Väntar fortfarande på den där huven. Inser nu efter att ha läst här att jag kan glömma den. Han bytte nummer och gick upp i rök. Låter nästan som han har lämnat landet om man ska tolka era inlägg.
Fick ett tak iaf. Men ingen huv. Så ja, skulle hålla mig från att anlita igen, tyvärr
Han bor fortfarande kvar i ljungaverk,dock mindre med jobb nu..Vart bor du någonstans......
Estecohus Bygg Och Fastighet har verksamhet på Egnahemsvägen 5, Ljungaverk.
 
Magnus i ånge Magnus i ånge skrev:
Han bor fortfarande kvar i ljungaverk,dock mindre med jobb nu..Vart bor du någonstans......
Estecohus Bygg Och Fastighet har verksamhet på Egnahemsvägen 5, Ljungaverk.
Även under namnet Sundsvalls byggbyrå AB
Meelis Luik
 
H hempularen skrev:
Kanske läge att kolla taket, det kan vara mer fel än en saknad huv.
Ska kolla upp det. Det var inte Meelis själv som byggde. Just byggarna själva gav fina intryck osv. Dom gjorde ett stalltak till svärfar en tid tillbaka. Så det var genom honom vi blev tipsade. Ren killgissning, men dom kanske duger till takjobb. Men inte så mycket mer. Men jag ska självklart få det kollat efter jag läst här
 
  • Gilla
Magnus i ånge
  • Laddar…
Magnus i ånge Magnus i ånge skrev:
Han bor fortfarande kvar i ljungaverk,dock mindre med jobb nu..Vart bor du någonstans......
Estecohus Bygg Och Fastighet har verksamhet på Egnahemsvägen 5, Ljungaverk.
Bor i förort till sundsvall. Såg att hans nya firma hade nån anmärkning på sig. Med tanke på att folk blivit blåsta på väldigt stora belopp här i tråden så ska jag nog va glad det endast är en huv jag blev lurad på
 
W WastedOne skrev:
Försöker ta ut 5000 kr !! i avgift på en offert för fönsterbyten i vårat hus !
Har aldrig hört på maken till fräckhet..

"Tiden har dragit i väg och , då vi tar ut avgift på offert som vi lämnade
Milersättning, arbetstid, kommunikation med tillverkaren, arbete med autocad : 5000kr med moms 25%"

Han har åkt några mil t.o.r,skrivit upp antal fönster,pratat med tillverkaren,detta tog lååång tid innan han hörde av sig (2 veckor) Vidare har han ALDRIG sagt något om något j**** avgift.
Enda vi läst är att det står "gratis offert" på hans facebook sida.

Helt sanslöst..
Bestrida fakturan i alla led och hänvisa till hans facebooksida innan han tar bort detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.