Hejsan,

För stunden känner jag bara till att GothNet levererar öppen fiber till mitt område (i Hagen i Göteborg)... Känner någon till några andra leverantörer som möjligen kan erbjuda detta?

GothNet
är ju inte direkt gratis, och man får inte ens hjälpa till att gräva själv :)

Jag har en mailkonversation öppen med OpenInfra men inte fått ett rakt ja eller nej ännu dock.

/Jesper
 
Det är sällsynt, även om det förekommer, att det finns parallell infrastruktur för fiber i ett villaområde.
Invänta någon efteranslutningskampanj eller bit i det sura.
 
Dom hugger för sig, för dom vet att dom är ev. ensamma på din gata och sätter priset som dom vill, hos mig, Telia öppen fiber ska dom ha 22kkr
 
Om priset är inklusive grävning och det är en efteranslutning till befintligt nät så är priset inte speciellt anmärkningsvärt.
 
Myrstacken
Betalade 18.900 för öppen fiber i Göteborg för någon månad sedan när dom hade ett erbjudande.
 
Ok intressant! Sår se om renoveringsbudgeten räcker till detta då och hoppas på en efteranslutningskampanj! : ) Tack för all input! Återkommer med vad det blir i slutändan...
 
Det blev Gothnet! Nu gäller det bara att välja leverantör via ITUX, men det lutar åt Bahnhof. Andra erfarenheter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.