Mikael_L
ELKO RS har plats för fjäder på sin treknappars
ELKO trend treknappars har jag för mig inte gick att utrusta med fjäder.
Schneider exxact trekn tar fjäder såvitt jag vet, men jag borde kanske kolla upp det.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
D
Ska sätta dosorna imorgon.....kanske sätter två stycken 2x1 med 2-3 cm mellan. Någon som gjort så eller ser det hemskt ut?

Är det någon som sett en 4-fack (1x4) exxact ram vit utan avtagbara broar??

finns tre men den blandas ihop med den med avtagbara broar. Bild på en helgjuten men artikelnr til den med broar.
 
Men 2-3 cm mellan blir väl inte bra. Då är det risk att ramarna krockar.
 
D
Får väl räkna på det....

Dosan vp2 är ca 70 mm

ramen (exxact 2-fack) är 158 mm

dvs ramen sticker ut 18mm (158-70-70) uppe och nere.

så sa sätter jag en dosa 18mm nedanför och använder enskilda ramar (2 st 1x2) så klarar jag det precis.

3 cm under borde bli bra?
 
Det finns 4-facksram, även 5-facks (har iaf funnits) Det finns också speciella distanser till VP2-dosor så att dessa hamnar på ett perfekt avstånd från varandra. Om man tex. Vill sätta 2 st 2-facksramar bredvid varandra. Det finns också 4-facksramar där brytarna sitter i en kvadrat.
 
D
J Johan456 skrev:
Det finns 4-facksram, även 5-facks (har iaf funnits) Det finns också speciella distanser till VP2-dosor så att dessa hamnar på ett perfekt avstånd från varandra. Om man tex. Vill sätta 2 st 2-facksramar bredvid varandra. Det finns också 4-facksramar där brytarna sitter i en kvadrat.
Ahh distanserna låter ju intressanta...ska leta

jo det finns 4 och kanske 5 facks exxact vita men de har den där fula bron (bryggan), den som Som man kan ta bort.
 
D Derbyboy skrev:
Ahh distanserna låter ju intressanta...ska leta

jo det finns 4 och kanske 5 facks exxact vita men de har den där fula bron (bryggan), den som Som man kan ta bort.
Den distansen behöver ju vara där. Förstår inte din fråga.
 
D
Det finns helgjutna ramar, dvs utan borttagbara delen. Den (bron/bryggan) sitter där fast. Det är en sådan jag vill ha men den finns bara i 3-facksmodellen.
 
Jaha, du stör dig på att man kan se att den är demonterbar, du ska inte ta bort den. Jag fattar och har full förståelse för det:D.

perdonligen sätter jag aldrig större än 3-fack, det blir fult. Sätt 2st 2-facks sida-sida. Med eller utan distans kommer du se lite vägg mellan ramarna.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Precis! I lägenheten har jag 3-facks helgjuten. Ser helt ok ut.

Vit 3-facks strömbrytare på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I stugan har jag gjort om en befintlig installation och eftersom 12v måste sitta i en egen apparatdosa så kommer jag upp i 4 fack hur jag än vrider och vänder på det....
 
D
Brytarna ska sitta i köket ovanför bänkskivans framkant så jag får nog sätta över/under, alltså vertikalt.
 
D
Den som söker han finner.......

Skärmdump av en webbsida med FAQ om kompletterande mekaniska strömställare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.